وکیل در تهران

ساخت وبلاگ

 


وکیل ربا یا نزول خواری

ربا یا در تعدیل رایج آن، نسب یکی از مسائلی است که اکثر مردم در زندگی با آن مواجه بوده اند. از آنجایی که معاملات ربوی و ربوی آثار مخرب بسیاری بر اقتصاد جامعه بر جای می گذارد، برخی از نظام های حقوقی مانند قوانین ایران آن را جرم تلقی کرده و مجازات هایی برای آن در نظر گرفته اند.

قبول ربا یا معاملات ربوی و انجام معاملات ربوی در شرع اسلامی از اعمال مذموم است و در قرآن بارها به عنوان جنگ با خدا و رسول خدا و در کلام ائمه اطهار علیهم السلام از آن یاد شده است. از گناهان کبیره و حرام نیز یاد شده است. بوده است

تعریف ربا یا ربا
از آنجایی که قوانین ایران نیز بر اساس شرع تدوین شده است و از سوی دیگر با توجه به آثار بدی که این عمل بر اقتصاد جامعه می گذارد، در قانون مجازات اسلامی ربا و انجام معاملات ربوی جرم انگاری شده است. برای آن مجازات شد در نظر گرفته شده است.

طبق ماده 595 قانون مجازات اسلامی: هر نوع قرارداد بین دو یا چند نفر به موجب هر عقدی از قبیل بیع، قرض، صلح و غیره وجه پرداختی، دریافتی، ربا محسوب و جرم شناخته می شود.

طبق تبصره اول این ماده، در صورتی که صاحب مال معلوم نباشد، مال ربوی یکی از مصادیق مال مجهول المالک محسوب می شود و در اختیار ولی قانونی قرار می گیرد.

عباراتی مانند بهره، سود، ربا و دیگر کلماتی از این دست، معنای مشترکی دارند که عبارت است از دریافت وجه یا مالی مازاد بر مالی که به دیگران داده می شود.

بنابراین در مورد معامله ربوی باید گفت که معاملات ربوی می تواند به صورت قرض، صلح، بیع و غیره صورت گیرد به این صورت که افراد برای تجارت جنسی بین خود قرارداد می بندند اما در زمان رجوع. مال، شخص مقدار مازاد جنس معامله شده را درخواست می کند. ربا دهنده و گیرنده آن ربا را ربا گیرنده یا به اصطلاح ربا می گویند.

انواع ربا
در عرف، ربا بر دو نوع قرض و معامله است و قانون ربا را به دو قسم تقسیم کرده است:

1- ربا: به این معنا که به موجب عقد، شخص از دیگری قرض می گیرد و موظف است آن مال را به همراه مازاد آن به قرض دهنده برگرداند، مثلاً 10 میلیون وام می دهد و در هنگام بازپرداخت 15 میلیون طلب می کند. . این نوع ربا بیشتر رایج است.

2- ربایش تجاری یا معامله ربوی: به معنای معامله شخص یک جنس با هم جنس ولی به مقدار بیشتر. مثلاً 10 کیلو برنج طارم را با 15 کیلو همان برنج معاوضه کنید.
مجازات ربوی و معاملات ربوی در قانون
بر اساس ماده 595 قانون مجازات اسلامی، مرتکبین این جنایت اعم از رباخوار، رباخوار و واسطه بین این افراد، علاوه بر استرداد مال مازاد به صاحب مال، به حبس از 6 ماه تا 3 سال محکوم می شوند. تا 74 ضربه شلاق و جزای نقدی معادل ربا نیز محکوم است.

همچنین طبق ماده 190 قانون مدنی، معامله یاقوت به دلیل نامشروع بودن معامله باطل است. این جرم جزء جرایم غیرقابل گذشت محسوب می شود، یعنی نیازی به تعقیب شاکی خصوصی نیست و دادستان می تواند مرتکبین را تعقیب و تعقیب کند.

نکات مهم در مورد معاملات ربوی و نزولی
قانونگذار به اجبار و اضطرار شخص در دادن ربا توجه دارد و در این موارد با احراز اضطرار در ربا دهنده، تنها ربا گیرنده را مقصر می داند.
اگر عقد ربا بین پدر و فرزند یا بین زن و شوهر منعقد شود هیچ یک از طرفین مجرم شناخته نمی شوند.
اگر مسلمانی از کافر ربا بگیرد، طبق قاعده نفی سبیل، مسلمان مجرم شناخته نمی شود.
قانون بین مرتکبین جرم ربا و افرادی که واسطه جرم در تعیین مجازات هستند، تفاوتی قائل نشده است.
اگر کسی که مالی را قرض می کند، در موقع استرداد، مازاد بر آن را آزادانه و با اختیار به قرض دهنده بدهد، حکم ربا ندارد.
اگر طرفین در سود و زیان معامله شریک باشند، معامله ربوی محسوب نمی شود.
در ربای معاملاتی، مال موضوع ربا باید متعلق به طرفین معامله باشد. اگر مال مال ثالث یا به نفع ثالث باشد ربا محسوب نمی شود.
در انجام معاملات ربوی فقط شخص حقیقی مسئول کیفری است و شخص حقوقی در این مورد قابل تعقیب کیفری نیست.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 196 تاريخ : دوشنبه 29 / 12 ساعت: 18:58

 


شکایت از بدهکار با فاکتور
مطالبه پرداخت با فاکتور یکی از دعاوی رایج در مراجع قضایی است. مردم بر اساس قراردادها، فاکتورهای فروش و رسیدهایی که دارند از بدهکار شکایت می کنند.
مراحل رسیدگی به ادعای پرداخت از طریق فاکتورها
در مرحله اول دادخواست باید از طریق دفاتر خدمات قضایی و در فرم های مخصوص تکمیل و ثبت شود. اگر مبلغ خواهان زیر 20 میلیون تومان باشد شورای حل اختلاف صلاحیت دارد و باید دادخواست به شورا تقدیم شود و برای مبالغ بالای 20 میلیون تومان دادخواست به دادگاه حقوقی ارسال می شود.

طلبکار باید ضمائم و مدارک پرونده مطالبات خود را به طور کامل جمع آوری کند. این ضمائم شامل اسنادی مانند فاکتور فروش و ارائه آن به مجتمع های قضایی مربوطه می باشد. دادخواست و مدارک توسط معاونت حقوقی مجتمع قضایی بررسی و جهت رسیدگی و رسیدگی به یکی از شعب مربوطه منتقل می شود.

زمان رسیدگی توسط شعبه رسیدگی کننده تعیین می شود و طرفین دعوی از طریق اطلاعیه ای که به سامانه آنها ارسال می شود از زمان و مکان رسیدگی به دعوی مطلع می شوند و باید حسب مورد به دادگاه مراجعه کنند. هشدار.

در صورت عدم حضور مدیون در دادگاه یا انکار بدهی، شاکی باید اسناد یا شهود خود را ارائه دهد. اسناد می تواند شامل: قرارداد، رسید، فیش بانکی و فاکتور فروش و ... باشد.

صورتحساب فروش سند عادی تلقی می شود و اگر طلبکار برای اثبات ادعای خود به صورتحساب استناد کند به سند عادی استناد کرده است که به اندازه سند رسمی برای قاضی اعتبار ندارد بلکه به دلیل اعتبار بین طرفین است. طرفین، قاضی آن را می پذیرد. می پذیرد.

هنگامی که از فاکتور فروش به عنوان مدرک استفاده می شود، از عبارت "پرداخت توسط فاکتور" استفاده می شود. در صورتی که فاکتور فروش به هر دلیل مفقود یا از بین رفته باشد، شاکی می تواند به شهادت شهود استناد کند.

از نظر دادگاه شاهد شخصی است که در جلسه فروش حضور داشته و از بدهی خریدار آگاهی کامل دارد. بنابراین افرادی که در جلسه فروش حضور نداشته و فقط از طریق دیگران در جریان موضوع قرار گرفته اند، شاهد محسوب نمی شوند.

برای اقامه شهادت شهود باید استشهادیه تنظیم و کلیه شهودی که شخص مذکور را مدیون می دانند امضاء کنند. شهود پرونده مطالبه پرداخت از طریق فاکتور باید مشخصات کامل خود از قبیل: نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، محل سکونت، نشانی و سایر اطلاعات لازم را در مبایعه نامه قید کنند.

شهودی که در دادگاه حاضر می شوند باید همان شهودی باشند که شاکی مشخصات آنها را در استشهادنامه ذکر کرده است و شاکی نمی تواند از افراد دیگر برای شهادت در دادگاه استفاده کند. پس از انجام مراحل مذکور و ارائه مدارک و شهادت شهود، نوبت به قاضی پرونده می رسد که با بررسی اسناد و مدارک موجود مربوط به پرونده مطالبه وجه از طریق صورتحساب تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

شهادت شهود در دعوی پرداخت از طریق صورتحساب به دو صورت انجام می شود:

روش اول: قاضی صورت جلسه را به شهود معرفی شده از طرف شاکی که اسامی آنها در قولنامه ذکر شده است می دهد و کلی سوال می کند. در این روش شاهد باید به سؤال قاضی به طور کامل پاسخ دهد و آن را امضا کند.

روش دوم: در این روش قاضی دادگاه از شهود سؤال می کند و اطلاعاتی را که شهود بیان می کنند یادداشت می کند. در این روش قاضی صورتجلسه تکمیل شده را با کمک شهادت شهود امضا می کند.

نکات مهم در خصوص فاکتور ارسالی به مرجع قضایی
از نکات مهم مربوط به پیگرد قانونی از طریق صورتحساب مطالبه بدهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای شکایات از فاکتورهایی استفاده کنید که مهر یا امضای خریدار دارند.
در صورتی که فاکتور فاقد مهر یا امضا باشد به عنوان سند قابل استناد دادگاه پذیرفته نمی شود و شاکی باید از روش های دیگری برای اثبات ادعای خود استفاده کند.
وکیل دعاوی
با توجه به اینکه طرح دعوی و شکایت مستلزم داشتن تجربه و دانش حقوقی است، افراد باید در این موارد وکیل بگیرند و از او راهنمایی بگیرند. بسیاری از طلبکاران نمی دانند چگونه از طلبکار شکایت کنند یا با روند شکایت آشنا نیستند و یا طلبکار مدرکی برای اثبات ادعای خود ندارد. در این شرایط وکیل می تواند به طلبکار کمک کند.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 1233 تاريخ : دوشنبه 29 / 12 ساعت: 18:58

 


نحوه انتقال مالکیت معنوی
با توسعه جوامع و ایجاد آثار معنوی و غیر مادی مانند اختراعات و آثار ادبی و هنری توسط افراد، دولت ها به دلیل ارزش مادی و تأثیرات آن بر موضوع حقوق مالکیت معنوی و دارایی های نامشهود توجه زیادی نشان داده اند. اقتصاد. .

یکی از موارد مهمی که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد، واگذاری مالکیت معنوی است. قوانین ایران به طور ضمنی به قابلیت انتقال حقوق مالکیت فکری اشاره می کنند، اما اصول حاکم بر آن را بیان نمی کنند و خلأهای قانونی در این زمینه دارند. طبق مواد 454 و 465 قانون مدنی، انتقال مالکیت معنوی به صورت عقد معاوضه امکان پذیر است.

انتقال حقوق مالکیت معنوی
مالکیت فکری یا مالکیت فکری اصطلاحی به ظاهر جدید اما در واقع بسیار قدیمی است که برای مدت طولانی بدون ذکر عنوان "مالکیت فکری" وجود داشته است. مالکیت فکری یعنی مالکیت انحصاری استفاده از آنچه حاصل اختراعات، اندیشه و خلاقیت خالق اثر است.

از مصادیق مالکیت فکری می توان به حقوق مالکیت آثار ادبی و هنری مانند: شعر، داستان، عکس، موسیقی، نقاشی، فیلم، مجسمه و غیره یا مالکیت آثار صنعتی مانند: اختراعات و طرح های صنعتی، انواع داروها و ... اشاره کرد. محصولات آرایشی و بهداشتی، برندها و علائم تجاری، نشانه های جغرافیایی و غیره.

با توجه به ارزش بالای آثار فکری و اهمیت حمایت از پدیدآورندگان این آثار، روش های انتقال این حقوق بسیار حائز اهمیت است. حقوق انحصاری ناشی از مالکیت معنوی به دو قسم مادی و معنوی تقسیم می شود:

انتقال حقوق مادی ناشی از مالکیت معنوی
حقوق مادی شامل منافع مالی کار است. در واقع آنچه متعلق به حق مالکیت معنوی است مادی است نه خود حق. این حقوق به پدیدآورندگان آثار این امکان را می دهد که منحصراً از اثر خود بهره برداری اقتصادی کنند و از بهره برداری دیگران از آن جلوگیری کنند.

پدیدآورنده می‌تواند شخصاً از این حقوق استفاده کند یا در ازای دریافت هزینه یا رایگان، اجازه بهره‌برداری و استفاده از اثر خود را به افراد دیگر بدهد. به عنوان مثال، دارنده حق چاپ می تواند مجوز چاپ، انتشار، ترجمه، فروش، عرضه و هر نوع اقتباس از آن اثر را به شخص دیگری منتقل کند.

بر اساس ماده 5 قانون حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان که مقرر می دارد: پدیدآورنده آثار مورد حمایت این قانون می تواند استفاده از حقوق مادی خود را در کلیه موارد از جمله موارد مذکور در این قانون به دیگران واگذار کند. این مقاله. بدیهی است که حقوق مادی اموال ادبی و هنری قابل انتقال و تأیید به غیر است.

مهمترین مصادیق حقوق مادی عبارتند از: حق انتشار یا تکثیر اثر به هر نحو، حق عرضه، حق توزیع، حق امانت یا اجاره اصل یا کپی اثر، حق اجرا. و نمایش عمومی اثر، حق پخش از رادیو و تلویزیون و پخش برای عموم به هر نحو، ایجاد هر گونه اثر مشتق از قبیل: ترجمه و اقتباس از اثر و در دسترس قرار دادن اثر برای عموم.

حقوق مادی ناشی از مالکیت معنوی در آثار ادبی و هنری، برخلاف مالکیت سنتی دارایی، دائمی نیست، بلکه به طور موقت به مالک داده می شود.

بر اساس اصلاحیه ماده ۱۲ قانون حمایت از حقوق مؤلف، مدت حمایت از حقوق مادی تا ۵۰ سال پس از فوت پدیدآورنده اثر و انتقال به وراث است. پس از انقضای این مدت اثر، مالکیت معنوی عمومی محسوب می شود و افراد می توانند با رعایت حقوق معنوی پدیدآورنده از آن اثر بهره برداری کنند.

انتقال حقوق معنوی یا اخلاقی ناشی از مالکیت معنوی
حقوق معنوی یا اخلاقی مالکیت معنوی، حقوق مربوط به شخصیت پدیدآورنده و رابطه او با اثرش است. با وجود این حق، دیگران موظف به احترام و احترام به طرز فکر، اندیشه و بیان پدیدآورنده اثر هستند به گونه ای که هرگونه تغییر، تحریف یا اصلاح اثر توسط دیگران ممکن است به عزت یا آبروی پدیدآورنده لطمه وارد کند. از کار ، ممنوع است و هنگام استفاده دیگران، نام پدیدآورنده باید همیشه همراه با اثر ذکر شود.

مهمترین مصادیق حقوق معنوی ناشی از مالکیت معنوی عبارتند از: حق تصمیم گیری در مورد افشا و اعلام اثر، حق احترام به نام، حق احترام به اثر و حق فسخ و استرداد.

حقوق معنوی در مالکیت معنوی به دلیل غیرمالی بودن غیرقابل انتقال از طریق قراردادهاست، اما برخلاف حقوق مادی در مالکیت معنوی، این حق معمولاً دائمی است.
در برخی کشورها، حمایت از حقوق معنوی محدود به دوره حمایت از حقوق مادی است. .

این حقوق محدود به یک مکان نیست و اگر در هر کشوری به رسمیت شناخته شود، می تواند مورد حمایت و استناد آن کشور باشد.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 114 تاريخ : دوشنبه 29 / 12 ساعت: 18:58

 


ثبت اختراع در ایران چگونه انجام می شود؟
افرادی که ایده های جدید دارند باید بدانند ثبت اختراع در ایران چگونه انجام می شود. اگر بتوانید اختراع خود را طبق قوانین ایران ثبت کنید، قانون از شما حمایت خواهد کرد. مراحل ثبت اختراع با تکمیل درخواست آغاز و پس از تکمیل مدارک و بررسی طرح، ثبت نام انجام می شود. اقلام اختراع باید دارای شرایطی مانند تازگی، نوآوری و کاربرد صنعتی باشد و نمونه مشابهی در سطح جهانی وجود ندارد.

مراحل ثبت اختراع در ایران چگونه است؟
برای ثبت اختراع در ایران، مخترع باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهد:

در وهله اول، مخترع باید عنوان مناسبی را برای اختراع خود انتخاب کند. عنوان باید مختصر و دقیق باشد و به ماهیت فنی طرح اشاره داشته باشد.
تعیین موضوع اصلی و محدوده فنی اختراع قدم بعدی است که باید بردارید.
اهداف ثبت اختراع در ایران مشخص شود و مخترع مشکلاتی را که باعث شده نیاز به اختراع پیدا شود را ذکر کند.
مخترع باید تمام موارد مربوط به طراحی مانند وضعیت دانش قبلی و تاریخچه تحولات در این زمینه را خلاصه کند.
ارائه شرح کامل و گام به گام راه حل مشکل فنی موجود و توضیح تمامی ویژگی های قابل ثبت اختراع، مراحل مهمی است که در صورت انجام صحیح، طرح را پشتیبانی می کند.
برای ثبت اختراع در ایران مواردی مانند شرح طرح، فرم نقشه ها و نمودارها باید در فایل جداگانه ارائه شود.
مزایای اختراع نسبت به نمونه های مشابه یا قدیمی باید ارائه شود.
حداقل یک روش اجرایی برای اعمال طرح ارائه دهید.
کاربرد طرح باید به وضوح بیان شود.
بین 70 تا 200 کلمه، توضیح مختصری از طرح بنویسید.
ادعای خود را ارسال کنید
اسناد ثبت اختراع در ایران برای اشخاص حقوقی
برای اشخاص حقوقی، اسناد ثبت اختراع در ایران تفاوت چندانی با اسناد ثبت اختراع اشخاص حقیقی ندارد.

برای ثبت اختراع در ایران باید مدارک زیر را تهیه کنید.

کپی اصل کلیه مدارک شناسایی مخترع و صاحبان امضای شرکت از قبیل کارت ملی و شناسنامه
آدرس پستی کامل مخترع و شرکت
ارائه نقشه و تشریح اختراع
ارائه یک نسخه از روزنامه رسمی شرکت
پر کردن فرم های مربوطه
مدارک مورد نیاز برای ثبت اختراع در ایران برای اشخاص حقیقی
مدارک مورد نیاز برای ثبت اختراع در ایران برای اشخاص حقیقی شامل موارد زیر است:

کپی مدارک شناسایی مخترع و مالک مانند کارت ملی و شناسنامه
ارائه نقشه و شرح اختراع محصول یا دستگاه
آدرس پستی کامل مخترع و مالک
پر کردن کامل فرم های مربوطه
روش های ثبت اختراع در ایران چیست؟
دو روش متداول تحقیق و اعلام برای ثبت اختراع وجود دارد. اما روش ثبت اختراع در ایران به صورت اعلامی است.

در روش تحقیق ابتدا اختراع به طور کامل مورد تحقیق قرار می گیرد و صحت ادعا با استفاده از ابزار تحقیق بررسی می شود. در این روش تا زمانی که تمامی تحقیقات انجام شده و اختراع به ثبت نرسد، از اختراع به صورت محرمانه محافظت می شود. اما در روش اظهاری، ثبت اختراع بر اساس ادعای مخترع است. در چنین شرایطی ابتدا باید صحت ادعای فرد بررسی شود و سپس در صورت داشتن سه شرط اصلی جدید بودن، نوآوری و صنعتی بودن آن به صورت رسمی ثبت می شود.

چه چیزهایی در دسته اختراع قرار نمی گیرند؟
ثبت اختراع در ایران تابع یک سری قوانین است و هر طرح یا علامتی را نمی توان به عنوان اختراع ثبت کرد. طبق ماده 4 قانون ثبت اختراع موارد زیر خارج از حیطه حمایت از ثبت اختراع است:

آثار هنری، روش های ریاضی
اکتشافات و نظریه های علمی
فعالیت های ذهنی و اجتماعی
برنامه ها و قوانین یا روش های انجام تجارت
چیزهایی که خلاف موازین شرعی و اخلاق حسنه است.
روش های تشخیص و درمان بیماری های انسان و دام
مواردی که قبلاً در صنعت پیش بینی شده است.
منابع ژنتیکی و اجزای ژنتیکی تشکیل دهنده آنها و محصولات بیولوژیکی آنها
مزایای ثبت اختراع در ایران چیست؟
ثبت اختراع در ایران مزایای زیادی دارد. این اختراع علاوه بر سودمندی برای عموم مردم و صنایع، فواید بسیاری نیز برای مخترع دارد.

دارنده اختراع در ایران تا 20 سال حق انحصاری استفاده از اختراع مذکور را با پرداخت هزینه سالانه دارد. اما پس از 20 سال، یک اختراع در دسترس عموم قرار می گیرد.
یکی از مزایای منحصر به فرد ثبت اختراع در ایران، اعطای حق ثبت اختراع توسط مخترع به افراد دیگر است.
اگر پس از ثبت اختراع، شخصی بخواهد حق اختراع را نقض کند یا به طور غیرقانونی از آن استفاده کند، مخترع می تواند در دادگاه شکایت کند.

 
وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 85 تاريخ : دوشنبه 29 / 12 ساعت: 18:58

 


نحوه ثبت مالکیت معنوی
مالکیت فکری یا مالکیت فکری، مالکیت اثر فکری یک فرد است که او ایجاد کرده است. امروزه تقریباً در همه کشورها و به طرق مختلف حمایت از پدیدآورنده پدیده های فکری و آثار صنعتی یا ادبی و هنری مانند مالکان، حقوق قانونی در نظر گرفته می شود.

خالق یک اثر هنری یا مخترع یک اثر صنعتی از حقوق خاصی برای حمایت، تولید و عرضه آثار خود برخوردار است و برای استفاده از این حقوق لازم است آن اثر معنوی و معنوی توسط پدیدآورنده آن به ثبت برسد.
اولاً باید مراقب باشید که مالکیت معنوی به دو بخش مالکیت صنعتی و مالکیت ادبی و هنری تقسیم می شود.

مالکیت صنعتی
مالکیت صنعتی بخشی از حقوق تجارت است که شامل مواردی مانند ثبت اختراع، نام تجاری یا علائم تجاری، گواهی کالاهای مصرفی و غیره می شود.

امروزه در سطح داخلی و بین المللی، حقوق مالکیت صنعتی برای تجارت و تجارت ضروری است. ثبت مالکیت معنوی در بخش صنعت به مخترع و مبتکر صنعتی و شخصی که نام و علامت تجاری محصول خود را به ثبت می رساند، این امکان را می دهد که علاوه بر بهره وری انحصاری و تجاری، از سوء استفاده از اختراع یا علامت تجاری خود جلوگیری کند. و در صورت استفاده غیرمجاز توسط دیگران می تواند آنها را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

در ادامه برخی از مسائل مربوط به مالکیت صنعتی که به ثبت رسیده توضیح داده شده است.

نام تجاری
علامت تجاری یا نام تجاری که شامل: تصاویر، حروف، اعداد، الگوها و غیره است، توسط سازنده بر روی کالا یا خدمات ارائه شده قرار می گیرد تا یک محصول را از سایر محصولات مشابه متمایز کند. برای ثبت، علائم تجاری باید دارای ویژگی های خاصی باشند که عبارتند از:

باید برای کالاها یا محصولات استفاده شده جدید باشد.
نوآور و متمایز باشید.
مشتریان را گمراه نکنید.
متقاضی برای ثبت برند یا علامت تجاری محصول خود ابتدا باید به اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی اظهارنامه ارائه کند. مدت اعتبار ثبت نام 10 سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه می باشد. علائم تجاری نیز قابل انتقال هستند.

نام تجاری
صاحبان کسب و کار یک نام تجاری را برای معرفی شرکت یا محل کسب و کار خود انتخاب می کنند و مشتریان بر اساس اعتبار و شهرت آن نام و برند با شرکت تجارت می کنند.

ثبت نام تجاری برای یک شرکت مانند ثبت نام تجاری شرکت است، با این کار هیچ کس نمی تواند از آن نام تجاری برای شرکت یا محصولات خود استفاده کند. البته برند قابل انتقال و خرید و فروش است.

برگه ثبت اختراع
حق اختراع یک سند اختراع است که به مخترع حق انحصاری اختراع را می دهد. مخترع با ثبت اختراع خود طبق قوانین و مقررات مربوطه می تواند از حق بهره برداری انحصاری از اختراع خود برخوردار شود.

ماده 26 قانون ثبت علائم و اختراعات می گوید: هر نوع اکتشاف یا اختراع جدید در زمینه های مختلف صنعتی یا کشاورزی به کاشف یا مخترع خود حق انحصاری می دهد که از اکتشاف یا اختراع خود طبق شرایط و در مهلت مقرر در این قانون استفاده کند. این قانون استفاده کند مشروط بر اینکه کشف یا اختراع خود را طبق مقررات این قانون در اداره ثبت اسناد تهران به ثبت رسانده باشد.

حق انحصاری ثبت اختراع شامل: حق معنوی و حق مادی است. حق معنوی دائمی و حقوق مادی اختراع محدود است. بر اساس ماده 33 قانون ثبت علائم تجاری و ثبت اختراع، مدت اعتبار اختراع به درخواست مخترع 5، 10، 15 یا 20 سال است. در این مدت باید در برگه ثبت اختراع به صراحت ذکر شود که مخترع یا نماینده قانونی وی حق انحصاری ساخت یا فروش یا اعمال یا استفاده از اختراع خود را خواهند داشت.

هنگامی که پتنت ثبت می شود، سند رسمی محسوب می شود که در مقابل اشخاص ثالث معتبر خواهد بود.

مالکیت ادبی و هنری
حقوق مالکیت ادبی و هنری حقوقی است که قانونگذار برای پدیدآورنده یک اثر هنری یا ادبی در نظر گرفته است که حق انحصاری بهره برداری از آن محصول فکری را برای مدت محدود داشته باشد و پس از فوت او ورثه او می توانند از آن استفاده کنند. انجام دادن

حقوق مالکیت ادبی و هنری با عناوین دیگری مانند «حق مؤلف» و «حق مؤلف» یا «حق مؤلف» نیز شناخته می شود. ایران عضو کنوانسیون ها و معاهدات مربوط به کپی رایت در جهان نیست. اما آیین نامه داخلی در این مورد وضع کرده است.

برای استفاده از این حقوق در داخل، نویسنده باید مطمئن شود که اثر او برای اولین بار در ایران چاپ، توزیع، چاپ یا اجرا شده است و قبل از آن در هیچ کشوری چاپ، توزیع یا منتشر نشده باشد.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 106 تاريخ : دوشنبه 29 / 12 ساعت: 18:58

 


وکیل سقط جنین در تهران
با توجه به اینکه موضوع سقط جنین در بسیاری از جوامع از جمله ایران رایج است و می تواند مشکلات جسمی، روحی و حقوقی بسیاری را برای زن باردار و خانواده وی ایجاد کند، یکی از مواردی است که باید از نظر حقوقی به آن پرداخت.

در این راستا وکیل سقط جنین وکیلی است که با توجه به تجربه و تخصص خود در دعاوی و پرونده های مربوط به سقط جنین پذیرفته می شود و سعی می کند این دعاوی را به بهترین شکل ممکن حل و فصل کند. بنابراین ابتدا باید در مورد سقط جنین توضیحی داده شود.

سقط جنین
سقط جنین خارج کردن جنین قبل از زمان زایمان است به نحوی که جنین زنده یا زنده از بدن خارج نشود. بنابراین، صرف اخراج حاملگی از شکم زن، سقط زودرس محسوب نمی شود، بلکه این اخراج باید به گونه ای موجب از بین رفتن حاملگی شود که توانایی ادامه حیات را نداشته باشد و موجب مرگ جنین شود. سقط جنین می تواند توسط خود مادر، شوهرش یا شخص دیگری انجام شود.

بر اساس قوانین جزایی، سقط جنین با شرایط ذکر شده جرم محسوب می شود که در ادامه به توضیح ارکان قانونی این جرم می پردازیم.

اما در برخی شرایط خاص، قانون اجازه سقط جنین را داده است. از جمله مواردی که مادر مبتلا به بیماری خطرناکی است به گونه ای که حاملگی منجر به مرگ او می شود و یا در مواردی که جنین دارای نقص عضوی است به گونه ای که پس از تولد زنده نمی ماند یا شرایط بسیار سختی برای آن وجود دارد. زندگی

ارکان جرم سقط جنین عمدی
سقط جنین مانند سایر جرایم عمدی دارای عناصری از جمله: عنصر قانونی، عنصر مادی و عنصر معنوی است

عنصر قانونی جرم سقط جنین
عنصر قانونی جرم به معنای جرم انگاری عمل مجرمانه در قانون است. مواد 622، 623 و 624 قانون مجازات اسلامی به جرم سقط جنین و مجازات قانونی آن می پردازد. این مواد عنصر قانونی جرم سقط جنین هستند.

ماده 622 می گوید: هرکس عالماً و عمداً با ضرب و شتم یا آزار زن حامله موجب سقط جنین شود، حسب مورد علاوه بر پرداخت مال یا قصاص به حبس از یک تا سه سال محکوم خواهد شد.

عنصر مادی جرم سقط جنین
منظور از رکن مادی جرم، ظهور و بروز رفتار مجرمانه در عالم واقع و خارج است که در مورد جرم سقط جنین عبارت است از:

وجود جنین یا زن باردار
هر فعل یا ترک فعلی که منجر به از دست دادن حمل شود
از آنجایی که جرم سقط جنین یکی از جرایم است، یعنی تحقق جرم مقید به ایجاد نتیجه است، برای تحقق این جرم، وجود جنین و حاملگی زن شرط است. بنابراین اگر بعد از سقط مشخص شود که زن حامله نیست یا به اشتباه تصور شود که زن باردار است و سقط جنین با مصرف دارو یا تعرض به زن باردار انجام شود، این عمل جرم محسوب نمی شود. سقط جنین اما خسارت وارده به مادر قابل پیگیری قضایی است.

اگر بر اثر جنایت یا جراحتی که بر زن وارد شده چیزی از زن بیفتد که تشخیص انسانی بودن آن برای کارشناسان مشکل باشد باز در این صورت جرم سقط جنین محقق نمی شود ولی به دلیل آسیبی که به مادر وارد شده، زندگی اوست و باید مجازات شود.

از سوی دیگر، طبق ماده ۱۲۲ قانون مجازات اسلامی، سقط جنین حتی اگر منجر به ارتکاب جرم نشود، می تواند جرم سقط جنین محسوب شود و به همین دلیل مجازات شود. زیرا طبق ماده 122 هر گاه رفتار مرتکب مستقیماً با ارتکاب جرم ارتباط داشته باشد ولی وقوع جرم به جهات مادی که مرتکب از آن بی اطلاع بوده غیرممکن باشد، اقدام در حکم شروع به جرم است. جرم.

عنصر معنوی جرم سقط جنین
منظور از عنصر معنوی، قصد مجرمانه و سوء نیت مجرم است که طبق ماده 122 م. سقط جنین باید با علم و عمد انجام شود.

بنابراین در تحقق جرم سقط جنین توسط مرتکب باید به وجود این دو مورد توجه شود:

1- مرتکب از باردار بودن زن آگاه بوده و با علم به این رفتار مرتکب می شود، بنابراین در صورتی که مرتکب از حامله بودن زن آگاه نباشد، جرم سقط جنین عمدی محقق نمی شود.

2- مورد دوم این است که مرتکب علاوه بر اینکه عمداً سقط جنین را انجام می دهد، باید به دنبال ایجاد نتیجه مجرمانه یعنی سقط جنین نیز باشد. مثلاً عملی که در اثر سهل انگاری منجر به سقط جنین شود، جرم سقط جنین عمدی محسوب نمی شود.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 82 تاريخ : دوشنبه 29 / 12 ساعت: 18:57

 


وکیل لوات در تهران
بهترین وکیل جنایی لوات و تحفخیه
لوات و تفخیض از جمله اصلاحات عربی است که برای برخی رفتارها در نظر گرفته شده و مربوط به روابط نامشروع و رفتارهای جنسی است که در شرع مقدس اسلام بسیار زشت و ناپسند شمرده شده و مجازات بسیار شدیدی برای آنها در نظر گرفته شده است. در این مقاله ابتدا تعریفی از جرم لواط و تخخیز شرعی و قانونی ارائه شده سپس توضیحاتی در خصوص معرفی وکیل لواط در تهران و تخخیز ارائه شده است.

تعریف جرم
با توجه به اینکه قوانین جمهوری اسلامی ایران به ویژه قوانین جزایی بر اساس قوانین شرع و فقه اسلامی تدوین شده است، جرم ادای مالیات از جمله جرایمی است که تعریف و مجازات آن برگرفته از احکام و قوانین اسلامی است و قانونگذار ملزم به رعایت شرایط و قوانین آن است. است. جرم قانون از جرایم محدود است، جرایم محدود به جرایمی گفته می شود که کمیت و کیفیت مجازات آن در شرع مقدس تعیین شده است و هیچکس نمی تواند آن را تغییر دهد و مجازات آن باید دقیقاً طبق دستورات شرعی اجرا شود. .

در آیات قرآن و روایات فراوان از زشتی لوات صحبت شده و عذاب سخت دنیوی و اخروی برای آن تعیین شده است. جماع از نوع لوات از نظر شرع به معنای آمیزش بین مرد و مرد است. در ایران این رابطه نوعی انحراف جنسی تلقی می شود که باعث آسیب به فرد، جامعه و خانواده می شود.

لوات از نظر لغوی به معنای آمیزش و صمیمیت بین دو مرد است. از نظر حقوقی رابطه جنسی بین دو مرد مقعدی است. در اصطلاح عامیانه به این رفتار همجنس گرایی می گویند. مرتکب فعل لوات را مفعول یا لوات مفتوح و به شخصی که لوات بر او انجام می شود مفعول می گویند. مجازات این جرم برای فاعل و فاعل عاقل و بالغ اعدام است.

این رفتار در برخی جوامع دیگر جرم محسوب می شود، اما برخی جوامع غربی این نوع رابطه و گرایش را به رسمیت می شناسند و ازدواج مردان را به صورت قانونی ثبت و حمایت می کنند.

این رابطه می تواند با رضایت طرفین انجام شود یا با خشونت و اکراه از طرف یک طرف و عدم رضایت طرف دیگر، یعنی مرد یا پسری به مرد یا پسر دیگری تجاوز کند.

در اصطلاح عامیانه به مردی که با پسری همبستر می شود پسر می گویند. قبح و کیفر این عمل بیش از موارد دیگر است.

مجازات جرم کراهت و زنا
در قانون مجازات اسلامی دو جرم لوات و تفخیز مطرح شده و مجازات آنها بیان شده است. در ماده ۲۳۳ قانون مجازات اسلامی در تعریف جرم زنا آمده است که: زنا عبارت است از نفوذ اندام تناسلی مرد به اندازه ختنه در مقعد مرد.

ماده 234 نیز مجازات این جنایت را به این صورت مقرر می دارد: مجازات مرتکب یعنی مرتکب این عمل در صورتی که با خشونت یا اکراه یا داشتن شرایط اسب باشد، مرگ است. در غیر این صورت اگر اسب نباشد 100 ضربه شلاق است. ولی حد قانون برای شی ء، یعنی کسی که بر او حکم می شود، در هر حال (حضور یا عدم احسان) اجراست.

در تبصره اول این ماده آمده است که اگر مفعول غیر مسلمان و مفعول مسلمان باشد، فاعل اجرا می شود. و در تبصره دوم این ماده احسان به این صورت تعریف شده است که احسان به این معناست که مرد دارای همسر دائمی و بالغ است و در عین حال که بالغ و عاقل است با همان زن در حال جماع بوده است. بلوغ در گذشته و امکان آمیزش جنسی در هر زمان که بخواهد. با زن هم همینطور باشد.

در ماده بعدی یعنی ماده 235 قانون مجازات اسلامی در تعریف جرم محارم آمده است: محارم عبارت است از قرار دادن اندام تناسلی مرد بین ران یا صندلی مرد دیگری و در تبصره این ماده. ذکر شده است که دخول کمتر از ختنه در حکم محارم است. است.

در ماده 236 ق.م.ا مجازات جرم تجاوز به عنف به این صورت بیان شده است: در تجاوز به عنف برای مرتکب و مجنی علیه حد صد ضربه شلاق در نظر گرفته شده و در این مجازات بین زندانی و غیر زندانی و رابطه با تجاوز جنسی و عدم خشونت وجود ندارد. در تبصره این ماده آمده است که اگر مفعول غیر مسلمان و مفعول مسلمان باشد حد فاعل اعدام است.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 188 تاريخ : دوشنبه 29 / 12 ساعت: 18:57

 


وکیل ماده ۴۷۷ و ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری
در ماده 474 قانون آیین دادرسی کیفری در زمینه مواردی که درخواست اعاده دادرسی مورد قبول محاکم دادگستری قرار می گیرد توضیح داده شده است.

در این ماده آمده است که درخواست اعاده دادرسی در مورد احکام و آراء صادره در محکومیت قطعی دادگاه ها اعم از اینکه حکم به مرحله اجرا رسیده باشد یا نشده باشد در موارد زیر پذیرفته می شود:

1- در صورتی که شخص به قتل محکوم شده باشد و بعد از صدور حکم زنده بودن مقتول ثابت شود.

2- در مواردی که چندین نفر به ارتکاب جرم محکوم شوند و جرم به گونه ای باشد که بیش از یک مرتکب برای آن جرم در نظر گرفته نشود.

3- موردی که شخصی به ارتکاب جرمی محکوم شود و شخص دیگری نیز به ارتکاب همان جرم از سوی مقام قضایی محکوم شود، به نحوی که از تعارض و مغایرت مقررات، بی گناهی یکی از محکومان ثابت شود. از دو حکم

4- در مورد شخصی که متهم به جرمی و برای آن جرم باشد، دادگاه برای متهم احکام متفاوتی صادر می کند.

5- در صورتی که در دادگاه صالح ثابت شود که اسنادی که مبنای صدور رأی بوده است جعلی بوده یا شهادت شهود خلاف واقع بوده است.

6- پس از صدور رأی قطعی از سوی دادگاه، واقعه یا واقعه جدیدی رخ دهد یا ظهور کند یا دلایل جدیدی ارائه شود که بی گناهی یا عدم تقصیر متهم را ثابت کند.

7- در صورتی که مشخص شود عمل ارتکابی متهم جرم نبوده و یا مشخص شود که مجازات مقرر از مجازات قانونی آن عمل بیشتر است.

در این موارد بر اساس قانون 474 قانون آیین دادرسی کیفری، محکوم علیه یا وکیل وی می توانند درخواست خود را برای اعاده رسیدگی به رای صادره از دادگاه به مرجع صالح قضایی تسلیم کنند.

ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری
موضوع ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری نیز موضوع اعاده دادرسی است. بر اساس این ماده، در صورتی که رئیس قوه قضائیه رأی قطعی هر یک از مراجع قضایی کشور را خلاف شرع بداند، پرونده برای رسیدگی در شعب ویژه به دیوان عالی کشور ارسال می شود. از سوی رئیس مرجع رسیدگی مجدد به پرونده جهت رسیدگی مجدد و صدور رأی مقتضی در آن پرونده تعیین شده است. این مقاله همچنین دارای 3 یادداشت است.

لازم به ذکر است که اگرچه این ماده در قانون آیین دادرسی کیفری آمده است، اما اختصاص به دعاوی کیفری ندارد و طبق تبصره 1 این ماده، درخواست استرداد آراء قطعی مراجع قضایی اعم از دعاوی حقوقی و کیفری است. دعاوی حقوقی و همچنین موضوع این مقاله. شامل کلیه احکام و تصمیمات دیوان عالی کشور، سازمان قضایی نیروهای مسلح، دادگاه های بدوی و تجدیدنظر، دادگاه ها و شوراهای حل اختلاف می باشد.

بخشنامه اجرایی ماده 477 نیز در 11 ماده و 2 تبصره در سال 1398 به تصویب رئیس قوه قضائیه رسید و لازم الاجرا شد. بر اساس ماده 1 این بخشنامه رسیدگی به تصمیمات قطعی در اجرای اصل 477 و تشخیص خلاف شرع و جلوگیری از اجرای آن از اختیارات رئیس قوه قضائیه است. صحبت شده است

بنابراین، طبق ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، رئیس قوه قضائیه در آرای قطعی صادره از مراجع قانونی و کیفری به دلیل خلاف شرع صلاحیت استرداد دادرسی را دارد. در واقع این ماده علاوه بر موارد اعاده دادرسی مذکور در سایر قوانین مانند ماده 474، نوع خاصی از اعاده دادرسی را بیان می کند که صرفاً توسط رئیس قوه قضائیه و در مورد خاص مجاز است.

با توجه به اینکه اعاده دادرسی در ماده 477 منحصر به رئیس قوه قضائیه است، متقاضیان اعمال این ماده باید به نحوی درخواست خود را با مراجعه مستقیم به رئیس دستگاه و یا مراجعه به وی ابلاغ کنند. به مراجع مذکور در تبصره 3 ماده. 477 که می توانند درخواست را به رئیس اداره ارائه کنند.

متقاضی اعاده دادرسی به استناد این ماده توجه داشته باشد که موضوع این ماده مربوط به آرای قطعی است که از نظر رئیس مرجع مغایر با شرع بن تشخیص داده شده است. بنابراین ادعای خلاف قانون در این مورد کافی نیست.

وکیل ماده 474 و 477 قانون آیین دادرسی کیفری
از آنجایی که مواد 474 و 477 قانون آیین دادرسی کیفری در مورد درخواست اعاده دادرسی به مراجع قضایی است، اشخاصی که به نحوی در دعاوی حقوقی یا کیفری متهم و محکوم می شوند و به حق خود معتقدند.
آنها به دلایلی مفقود شده اند و رأی صادره از سوی دادگاه خلاف شرع و عدالت نیست، با وجود این مواد قانونی می توانند در صورت وجود شرایط مندرج در قانون، حضوری یا وکیل خود تقاضای اعاده دادرسی کنند.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 205 تاريخ : دوشنبه 29 / 12 ساعت: 18:57

 


وکیل سوء استفاده از سفید امضاء

برای بیان اهمیت وجود وکیل متخصص در دعاوی چک امضا و خیانت در امانت، ابتدا لازم است در خصوص سفید امضا و نحوه سوء استفاده از آن توضیحاتی ارائه شود.
اصطلاح سفید امضا در مواردی به کار می رود که برگه سفید یا چک بدون نوشته ای بر اساس توافق و رضایت طرفین مهر و امضای یکی از طرفین می آید در حالی که قرار است بعداً نوشته یا چیزی روی آن نوشته شود.

در این صورت اگر نوشته یا محتوا مغایر با توافق طرفین باشد، این اقدام سوء استفاده از سفید امضا را از نظر قانون مجازات اسلامی جرم دانسته و از مصادیق خیانت در امانت تلقی می شود. .

در ماده 673 قانون مجازات اسلامی آمده است: هر کس از سفید مهر یا سفید امضایی که به او سپرده شده یا به هر نحوی که به دست آورده سوء استفاده کند به حبس از یک تا سه سال محکوم خواهد شد.

امضای سفید در واقع یک سند ناقص است که امضا می شود و بین طرفین این سند توافق می شود که پس از امضای مطالب لازم در آن نوشته شود، بنابراین در این صورت ممکن است دو اتفاق بیفتد:

1- متن مورد نظر بر اساس توافق قبلی طرفین در سند درج شود در این صورت اشکالی ندارد.

2- متن و محتوای مغایر با قرارداد قبلی در سند قید شده و این رفتار به قصد وارد کردن خسارت به امضاء کننده سند صورت می گیرد که در این صورت از اعتماد امضاء کننده سند سوء استفاده شده است. در حق امانت او خیانت شده است، بنابراین می تواند برای احقاق حق خود به مراجع قضایی مراجعه و به تعقیب مجرم بپردازد.

یکی از مصادیق جرم، سوء استفاده از سفید امضا در روابط کارگر و کارفرما است به گونه ای که در بدو کار، برگه سفید امضا از کارگر دریافت می شود و در آینده بر اساس آن، کارگر. حقوق قانونی از او سلب می شود.

لازم به ذکر است پرکردن برگه سفید امضا یا برگه مهر سفید توسط شخص دیگری با اطلاعات نادرست به تنهایی خیانت به امانت برگ سفید امضا محسوب نمی شود، بلکه باید از این برگه برای احراز عنوان سوء استفاده استفاده کرد.

مجازات جرم سوء استفاده از امضای سفید
طبق مفاد ماده 673 قانون مجازات اسلامی که بیان داشت: مجازات جرم سوء استفاده از سفید امضا حبس از 1 تا 3 سال است و این مجازات در شرایط خاصی قابل تعلیق و تخفیف است.

بنابراین اهمیت وجود وکیل متخصص برای مرتکبین جرم سوء استفاده از سفید امضا در این موارد بیشتر آشکار می شود، زیرا وکیل مجرب در صورت متهم شدن به این موضوع می تواند با دفاعیات مناسب، تخفیف مجازات موکل خود را داشته باشد. جرم. حتی بی گناهی متهم را ثابت کند.

همچنین در ماده 674 ق.م آمده است که اگر کسی مال منقول یا غیرمنقول یا نوشته هایی از قبیل برگ چک و قبض و امثال آن مانند رهن، اجاره، امانت، وکالت یا هر کار دیگری را با اجرت یا بدون اجرت داده باشد. فرض بر این است که این اموال و نوشته‌ها برگردانده می‌شوند یا برای هدف خاصی استفاده می‌شوند، اما اگر شخصی که این اموال و نوشته‌ها را داشته، این اقلام را پس ندهد یا برای هدف خاصی از آن‌ها استفاده نکند، از آنها استفاده می‌شود. ضرر مالک یا در صورتی که متصرف قانونی استفاده، تملیک، تلف یا تلف کند به حبس از 6 ماه تا 3 سال به عنوان خیانت در امانت محکوم خواهد شد.

نقش وکیل سوء استفاده از سفید امضا در تعقیب پرونده
برای افرادی که متضرر از این جرم هستند و قصد شکایت و اثبات آن در مراجع قضایی را دارند، توصیه می شود در اولین گام با وکیل متخصص خیانت در امانت یا وکیل دعوی سفید امضا مراجعه و پس از توضیح ماجرا، ادله ارائه شود. و اسناد خود را در اختیار وی قرار دهد تا مراحل شکایت و پیگیری پرونده از طریق وکیل متخصص انجام شود.

در روند رسیدگی به پرونده و بررسی ادله، ارجاع موضوع به کارشناس به اثبات سوء استفاده کمک می کند، هرچند اگر مفاد سند با فاصله کمی از امضا به سند اضافه می شد، اثبات آن مشکل می شود. .

یکی دیگر از دلایلی که به اثبات این جرم کمک می کند، داشتن شاهد و شهادت در دادگاه است. به طور کلی وکیل می تواند به قربانیان این جرم راهنمایی های لازم را برای اثبات جرم بدهد.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 66 تاريخ : دوشنبه 29 / 12 ساعت: 18:57

 


بهترین وکیل آدم ربایی
با توجه به اهمیت موضوع آدم ربایی در دعاوی کیفری و شرایط خاصی که این گونه دعاوی دارند، افرادی که به نحوی درگیر این نوع دعاوی هستند باید توجه داشته باشند که بدون حضور وکیل کیفری متخصص و مجرب در این زمینه نمی توانند اقدام کنند. با روند رسیدگی به پرونده. به درستی عبور کند قبل از بیان اینکه بهترین وکیل آدم ربایی چه نوع وکیلی است و چه ویژگی هایی دارد، ابتدا توضیحی در مورد جرم آدم ربایی ارائه می شود:

جرم آدم ربایی
برخی افراد برای رسیدن به اهداف و مقاصد مشروع و نامشروع خود افراد دیگر را دزدی یا پنهان می کنند و از این کار به عنوان ابزاری برای وادار کردن دیگران به انجام کاری استفاده می کنند، اهدافی مانند: انتقام گرفتن، گرفتن پول زیاد مجبور به انجام کاری. این رفتار در قانون مجازات اسلامی آدم ربایی نامیده شده و جرم انگاری شده و مجازات سنگینی برای آن در نظر گرفته شده است.
جرم آدم ربایی به صورت ساده و مشدد تعریف می شود. آدم ربایی ساده به افراد ربوده شده اطلاق می شود که حداقل 15 سال سن داشته باشند (ماده 621 ق.م) و آدم ربایی تشدید به ربودن نوزاد (ماده 631 ق.م) یا مخفی کردن مرده (ماده 635 ق.م). الف) مرتبط است.

ماده 621 قانون مجازات اسلامی در تعریف جرم آدم ربایی می گوید: هرکس به قصد مطالبه مالی یا مال یا به قصد انتقام جویی یا به هر منظور دیگر به خشونت (اجبار) تهدید کند. ، حیله یا به هر نحو دیگر شخص یا شخص دیگری برای اختفا یا اختفا در صورتی که مقتول (ربوده شده) کمتر از 15 سال سن داشته باشد یا آدم ربایی توسط وسایل نقلیه یا وسایل نقلیه انجام شده باشد به حبس از 5 تا 15 سال محکوم خواهد شد. مقتول از نظر جسمی یا اخلاقی آسیب ببیند، مرتکب به حداکثر مجازات محکوم می شود و در صورت ارتکاب جرایم دیگر به مجازات آن جرم نیز محکوم می شود.

بر اساس تبصره این ماده مجازات جرم آدم ربایی از 3 تا 5 سال حبس است.

ربودن نوزاد نیز از مصادیق آدم ربایی محسوب می شود که در ماده 631 قانون مجازات اسلامی برای این رفتار مجرمانه از 6 ماه تا سه سال حبس تعیین شده است. اگر معلوم شود نوزاد ربوده شده مرده است، مرتکب به جزای نقدی محکوم می شود.

ویژگی های جرم آدم ربایی
از جمله ویژگی های جرم آدم ربایی این است که:

آدم ربایی جرم آنی است، یعنی به محض ربوده شدن، جرم محقق می شود و ادامه رفتار شرط وقوع جرم نیست.
آدم ربایی جرم مطلق نیست، بلکه با وقوع نتیجه (سلب آزادی فرد ربوده شده) گره خورده است.
آدم ربایی یکی از جرایم غیرقابل بخشش است به این معنی که در صورت بخشودگی قربانی، مجرم دوباره مجازات می شود.
مجازات جرم آدم ربایی قابل تعویق یا تعلیق نیست.
ارکان جرم آدم ربایی
عنصر مادی:
طبق ماده 621 قانون مجازات اسلامی، عنصر مادی و رفتار مجرمانه در جرم آدم ربایی، آدم ربایی است. این ترتیبی است که در آن یک آدم ربا از زور، تهدید یا ترفند برای انتقال یک فرد از مکانی به مکان دیگر بدون رضایت او استفاده می کند. این مراحل توسط شخص به گونه ای انجام می شود که مجنی اراده ای از خود ندارد. عدم رضایت مجنی علیه شرط لازم وقوع این جرم است و جرم بدون آن محقق نمی شود.

عنصر معنوی:
عنصر معنوی به معنای قصد فعل مجرمانه است. آدم ربایی یک جرم عمدی است، بنابراین مرتکب باید بدون رضایت او قصد ربودن یک فرد زنده را داشته باشد.

در ارتکاب این جرم، مرتکب باید به موضوع جرم (انسان بودن) و وصف آن (زنده بودن قربانی) و در ارتکاب جرم به عدم رضایت مجنی علیه علم داشته باشد. قربانی از طرف مرتکب شرط نیست.

انگیزه مجرم در عنصر روانی این جرم مؤثر نیست، هرچند وجود انگیزه شرافتمندانه می تواند مجازات را کاهش دهد.

عنصر حقوقی:
رکن قانونی جرم ماده قانونی است که این رفتار را جرم اعلام کرده و در مورد آدم ربایی رکن قانونی آن ماده 621 قانون مجازات اسلامی است.

شرایط ارتکاب جرم آدم ربایی
مهمترین شرط در تحقق آدم ربایی عدم رضایت متهم است زیرا در صورت رضایت وی چنین جرمی محقق نمی شود.
در تحقق جرم آدم ربایی انتقال مجنی علیه از محلی به محل دیگر شرط است وگرنه جرم محقق نمی شود.
در این جرم نظارت و همکاری مجرم در ارتکاب جرم شرط نیست و مرتکب می تواند به وسیله دیگری مرتکب این جرم شود.
آدم ربایی یک جرم عمدی است، بنابراین مرتکب باید قصد آدم ربایی داشته باشد.

 
وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 64 تاريخ : دوشنبه 29 / 12 ساعت: 18:57


وکیل جرایم جنسی
قبل از توضیح وکیل جرایم جنسی، ابتدا لازم است در مورد تعریف جرایم جنسی و مصادیق آن توضیحاتی ارائه شود: جرایم جنسی خشونت و اکراه، هر دو جنبه کلی جرم دارند و جزو جرایم منافی اخلاقی هستند. جرایم جنسی در هر کشوری با توجه به عرف، فرهنگ، مذهب و قوانین آن کشور متفاوت است. در اکثر کشورهای جهان برای کنترل روابط جنسی و روابط نامشروع، برخی از این رفتارها جرم انگاری شده و مجازات هایی برای آنها در نظر گرفته شده است.

مثلاً در کشورهای اروپایی تعدد زوجات جرم تلقی می شود، در حالی که در کشورهای اسلامی به دلیل تأثیر دین در جامعه، تعدد زوجات جرم تلقی نمی شود و یا در کشورهای اسلامی همجنس گرایی جرم محسوب می شود، در حالی که در بسیاری از کشورهای غربی. ، این نوع رابطه رایگان است. و مشکل قانونی ندارد.

برخی از رفتارهای جنسی که در اکثر کشورها جرم انگاری و مجازات می شوند در زیر ذکر شده است:

تجاوز جنسی به معنای صمیمیت جنسی از فردی به فرد دیگر بدون رضایت طرف مقابل (با خشونت و اجبار یا بدون اجبار) است.
تهدید به تجاوز جنسی
تبعیض جنسیتی و سوء استفاده جنسی در محیط کار
نمایش عمومی
برهنگی در اماکن عمومی و عمومی
بردگی جنسی
استفاده از افراد برای پورنوگرافی (نمایش در قالب فیلم، عکس و غیره)
پورنوگرافی کودکان و فحشا
سقط جنین و بارداری اجباری
عقیم سازی اجباری
نقص دستگاه تناسلی زنان یا مواردی مانند ختنه کردن زنان و دختران
قاچاق زنان و دختران به منظور تجارت جنسی
آزار و اذیت جنسی زن و مرد یا دختر و پسر
و موارد دیگری از این قبیل که به نوعی با رفتار جنسی مرتبط بوده و در قوانین کشورها جرم انگاری شده و برای آن مجازات تعیین شده است.

به عنوان مثال، در قانون مجازات اسلامی ایران، جرایم جنسی که بر اساس فقه و احکام اسلامی تدوین شده است، با عناوینی مانند زنا، زنای محصنه، رابطه جنسی، رابطه جنسی، رابطه جنسی، زنا، زنا، زنا و غیره و انواع مجازات های قانونی از جمله اعدام، شلاق و ... که شدیدترین این مجازات ها اعدام است. مثلاً در ماده 244 قانون مجازات اسلامی در موارد مذکور در این ماده برای زنای محصنه مجازات اعدام پیش بینی شده است.

در ایران برخی از جرایم جنسی مانند روابط نامشروع، زنا، تجاوز جنسی و آزار جنسی معمولاً به دلیل ترس از آبرو و آبرو پنهان می ماند و قربانیان سعی می کنند از مراجعه به مراجع قضایی و احقاق حقوق خود اجتناب کنند. . در این مواقع حضور وکیل متخصص در دعاوی جرایم جنسی می تواند از نظر جنبه های روانی و روانی و دفاع از حقوق مردم بسیار موثر باشد.

یکی از مهم ترین جرایم جنسی، جنایت تجاوز جنسی است که آسیب شدید جسمی و روحی به قربانی وارد می کند. در ادامه نکات مهمی که بعد از تجاوز توسط قربانی باید رعایت شود بیان شده است.

اقدامات مهم بعد از تجاوز جنسی
اگر فردی مورد تجاوز جنسی و آزار جنسی قرار می گیرد، باید سعی کند تا حد امکان موارد زیر را رعایت کند:

تا جایی که امکان دارد، هر چه زودتر از مهاجم فرار کنید و به مکانی امن برسید.
در صورت امکان ابتدا با پلیس 110 تماس بگیرید.
او نباید بدنش را حمام کند، بشوید یا تمیز کند، دندان‌هایش را مسواک بزند یا موهایش را شانه کند. تا حد امکان لباس خود را عوض نکنید یا در صورت تعویض، آن را در یک کیسه پلاستیکی تمیز قرار دهید و روی آن را بپوشانید تا این وسایل جمع آوری شده و به عنوان مدرکی دال بر حمله ارائه شود.
اگر هنوز در صحنه جنایت است، نباید اشیا را جابجا کند و به چیزی دست نزند و اگر می تواند تمام جزئیات را یادداشت کند.
برای درمان جراحات، به نزدیکترین مرکز فوریت های پزشکی مراجعه کنید.
همچنین وصیت کننده باید آزمایش بدهد تا وضعیت او از نظر ابتلا به بیماری های مقاربتی و بارداری مشخص شود. یا اگر فکر می کند به او قرص های خواب آور یا الکل داده اند، آزمایش خون و ادرار بخواهید.
به مرکز درمانی اطلاع دهید تا شواهد تجاوز جنسی مانند: مو، بزاق، ترشحات جنسی، یا تکه‌های پارچه و الیاف به جا مانده از متجاوز را جمع‌آوری کند.
قربانی یا پرسنل بیمارستان می توانند برای تشکیل پرونده در این زمینه با پلیس تماس بگیرند. همچنین با توجه به آسیب های روحی و روانی که تجاوز بر قربانی می گذارد، توصیه می شود این افراد تحت نظر روانشناس و یا در صورت لزوم روانپزشک درمان خود را پیگیری کنند.
زیرا صدا، تصویر و کلیه اسناد ارتباطی الکترونیکی مانند پیامک، ایمیل، شبکه های اجتماعی و ... می تواند دلیلی برای اثبات ادعای قربانی باشد. بنابراین، تمام این اسناد و احتمالاً پیام های تهدید و اخاذی بعدی باید با دقت جمع آوری و در چندین نسخه نگهداری شود.
مقتول در صورت تمایل می تواند در هنگام مراجعه به کلانتری و انجام تحقیقات مقدماتی انجام تحقیقات محرمانه توسط افسر زن را بخواهد و صلاحیت دارد.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 71 تاريخ : يکشنبه 28 / 12 ساعت: 15:59


بهترین وکیل تجدیدنظر

در لغت به معنای «تحقیق مجدد چیزی» است و این واژه در اصطلاح حقوقی و قضایی دقیقاً به همین معنا به کار می رود. در هر یک از پرونده های قضایی قاضی با بررسی اسناد و مدارک موجود تصمیم نهایی را صادر کرده و طرفین باید به آن احترام بگذارند. اما گاهی مواقعی پیش می آید که یکی از طرفین به رأی صادره از دادگاه اعتراض می کند و معتقد است رأی صادره منصفانه و صحیح نیست. در این شرایط امکان تجدید نظر وجود دارد. به این معنی که شخص درخواست تجدید نظر در حکم صادره را دارد.

شخصی که حکمی علیه او صادر شده است می تواند درخواست تجدید نظر کند که در این صورت دادگاه مجدداً تشکیل و پرونده و رأی صادره در دادگاه اول مجدداً بررسی می شود.

در این مقاله به موارد مربوط به دادگاه تجدیدنظر و احکام و قوانین مربوط به تجدیدنظرخواهی می پردازیم و همچنین بررسی خواهیم کرد که چگونه می توانید بهترین وکیل تجدیدنظر را برای این کار انتخاب کنید.

آیا همه احکام قابل تجدید نظر هستند؟
می توانیم بگوییم بله. البته طبق ماده 330 قانون مدنی اصل بر قطعی بودن رأی دادگاه است ولی در موارد مختلف امکان تجدیدنظرخواهی وجود دارد. در واقع بر اساس ماده 331 قانون مدنی، برای پرونده هایی که ارزش ریالی آنها بیش از 3 میلیون ریال باشد، قابل درخواست است. در این شرایط بسیاری از موارد چنین وضعیتی خواهند داشت.

همچنین کلیه آرای صادره از شورای حل اختلاف قابل تجدیدنظرخواهی است. تجدیدنظرخواهی در موارد غیر قانونی نیز امکان پذیر است، یعنی مواردی مانند طلاق، رفع تصرف عدوانی، تسلیم، حضانت فرزند و غیره.

چنین درخواستی برای احکام مربوط به امور دعوی نیز قابل طرح است. منظور از فرعی هزینه هایی است که شخص باید طی مراحل قانونی بپردازد، مانند هزینه های حقوقی و حق الوکاله. در این صورت سقف 3 میلیون ریال وجود ندارد و برای مبالغ کمتر از این مبلغ امکان تجدیدنظرخواهی وجود دارد.

طبق تبصره ماده 331 احکام مبنی بر اقرار در دادگاه قابل تجدیدنظرخواهی نیست. همچنین احکامی که بنا به نظر یک یا چند نفر از کارشناسانی که به تأیید طرفین دعوا رسیده باشد، مشمول چنین قابلیتی نمی باشد مگر اینکه اعتراض مخالف صلاحیت قاضی یا دادگاه باشد.

همچنین در صورتی که طرفین بر اساس توافق کتبی از حق تجدیدنظرخواهی صرف نظر کرده باشند، امکان چنین درخواستی وجود نخواهد داشت مگر اینکه به صلاحیت قاضی و دادگاه اعتراض داشته باشند.

تحت چه شرایطی می توانید درخواست تجدید نظر کنید؟
همانطور که گفته شد، درخواست تجدید نظر در دو مورد مدنی و کیفری امکان پذیر است، به طوری که معمولاً به یکی از دلایل زیر درخواست تجدید نظر می شود:

شخص مدارک ارائه شده در دادگاه را معتبر ندانست.
شهادت شهود الزام قانونی ندارد.
قاضی به دلایل بیان شده توجهی نکرد.
به نظر شخص قاضی اختیار کافی نداشت یا دادگاه صادرکننده رای چنین بود.
این رأی با موازین شرعی یا مقررات قانونی مغایرت دارد.
قرارهای قابل تجدیدنظر
در قرارها اصل بر قطعیت رأی است مگر در موارد زیر:

دادگاه قرار ابطال یا رد دادخواست صادر می کند.
رد یا عدم رسیدگی به دعوی
سقوط دعوا
نحوه ارسال دادخواست
این قبیل دادخواستها در برگه مخصوصی به زبان فارسی نوشته می شود و متقاضی باید آن را امضا کند. طبق ماده 331 قانون مدنی در این نوع درخواست ها ذکر موارد زیر ضروری است:

نام و نام خانوادگی، محل سکونت و سایر مشخصات مربوط به تجدیدنظرخواه و وکیل.
نام و نام خانوادگی، محل سکونت و سایر مشخصات تجدیدنظرخواه.
حکم یا حکمی که علیه آن درخواست تجدیدنظر شده است.
دادگاه صادر کننده رای را ذکر کنید.
تاریخ ابلاغ رای را ذکر کنید.
توضیح دلایل تجدیدنظرخواهی
ذکر نام و محل سکونت تجدیدنظرخواه معمولاً اهمیت زیادی دارد و در صورت عدم ذکر آن، رد دعوی صادر می شود. در صورت عدم ذکر مشخصات خواسته خوانده، دادخواست نقص محسوب و برای رفع نواقص دادخواست دو روز مهلت داده می شود.

این موضوع یکی دیگر از دلایل اهمیت کمک از وکیل تجدیدنظر در مرحله تجدیدنظر نسبت به رأی صادره از دادگاه بدوی است. تنظیم دادخواست مربوط به این مرحله برای تنظیم بدون نقص نیاز به دقت و تجربه دارد زیرا همانطور که گفته شد در صورت وجود ایراد در دادخواست از طرف دادگاه رد شده و قابل پیگیری نخواهد بود.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 75 تاريخ : يکشنبه 28 / 12 ساعت: 15:59


چگونه از جرم افترا اعاده حیثیت کنیم؟
توهین و تهمت از جمله جرایمی است که در قانون مجازات اسلامی جرم انگاری شده و برای آن مجازات تعیین شده است. جرم افترا رفتاری است که در آن شخص به اشتباه جرم یا اتهامی را به دیگری نسبت می دهد. از نظر قانون توهین و اتهام ناروا عبارتی است که موجب افترا، تمسخر، هتک حیثیت و آبروی دیگری می شود.

در اصطلاح حقوقی، افترا به این معناست که شخص جرمی را به دیگری نسبت می دهد اما نمی تواند آن را ثابت کند. مثلاً شخصی دیگری را کلاهبردار می خواند اما نمی تواند ادعای خود را ثابت کند.

این شخص به تهمت زن یا تهمت زن معروف است و طرف مقابل می تواند پس از عدم اثبات این اتهام و تبرئه شدن از او به عنوان مرتکب افترا شکایت کند و همچنین تقاضای اعاده حیثیت کند. افترا جنایت علیه افراد است. هدف قانونگذار از جرم انگاری این عمل حفظ نظم و آرامش عمومی در جامعه است.
مجازات افترا در قانون جدید
افترا به دو صورت متعهد و فعلی قابل تحقق است. افترا لفظی زمانی است که جرمی به صورت شفاهی یا چاپی یا از طریق انتشار در رسانه ها و غیره به دیگری نسبت داده شود.

هتک حیثیت فعلی نیز از طریق رفتاری از قبیل قرار دادن ابزار و وسایل ارتکاب جرم در منزل یا محل کار دیگری به نحوی که موجب تعقیب کیفری شود و به قصد متهم کردن آن شخص صورت می گیرد.

شرایط لازم برای جرم افترا
طبق قانون، وجود شرایط برای تحقق جرم افترا ضروری است. این شرایط به شرح زیر است:

در تحقق جرم افترا، جرم یا اتهامی باید به ناحق و ناعادلانه به دیگری نسبت داده شود.
فردی که متهم است باید شناخته شود.
مرتکب جرم نمی تواند اتهام یا جرمی را که نسبت داده است ثابت کند.
تهمت زدن به دیگری از طریق: نوشتن و انتشار آن یا به صورت سخنرانی با انتشار آن در مجامع عمومی یا از طریق انتشار آن در روزنامه و رسانه.
وقتی شخصی از روی عصبانیت یا ناراحتی شخص دیگری را متهم می کند، این عمل افترا نیست و جرم توهین محسوب می شود.
برای ارتکاب جرم افترا، سوء نیت لازم است و مرتکب این جرم باید آگاهانه و عمدا این رفتار را به قصد متهم کردن شخص دیگری انجام داده باشد.
اعاده حیثیت از افترا
اگر شخصی با ادعای واهی خود شخص دیگری را بدنام کند، مجنیٌ علیه، یعنی شخصی که به اشتباه متهم شده است، می تواند برای اعاده حیثیت از مرتکب شکایت کند.

اعاده حیثیت یا ادعای آبرو فقط با طرح دعوی از سوی شاکی خصوصی امکان پذیر است. به این ترتیب شاکی خصوصی از مجرم به جرم افترا به دادسرا شکایت می کند و به ادعای اعاده حیثیت رسیدگی می شود.

دعوی اعاده حیثیت شاکی زمانی پیگیری می شود که طرف مقابل با طرح اتهامات ناروا یا طرح شکایت موجب آبرو و لطمه زدن به حیثیت شاکی شود و نتواند اتهام را ثابت کند.

در صورتی که متهم اتهام را ثابت نکند، این فرد مجرم شناخته می شود و با تصمیم دادگاه و قانون مجازات می شود.

از آنجایی که موضوع افترا و اتهام به دیگری جنبه معنوی دارد، شاکی می تواند جبران خسارت معنوی را نیز از دادگاه درخواست کند.

اگرچه ماده 1 قانون مسئولیت مدنی به موضوع جبران خسارات معنوی ناشی از افترا پرداخته است، اما معمولاً دادگاه‌های قضایی حکم به جبران خسارات معنوی ناشی از افترا نمی‌دهند.

نحوه شکایت برای اعاده حیثیت
منظور از شاکی، شخصی است که به ناحق متهم شده، هتک حیثیت شده، با وجود شرایط لازم می تواند از تهمت زن شکایت کند.

طبق ماده 697 قانون مجازات اسلامی، شاکی می تواند پس از برائت از اتهام منتسب در دادگاه، تهمت زن را تحت تعقیب کیفری قرار دهد.

در این شرایط بهتر است به وکیل متخصص در امور کیفری و جرایم افترا مراجعه شود تا وکیل با تجربه و تسلط بر قوانین و رویه قضایی بتواند به درستی مراحل شکایت را انجام دهد و شاکی نیز تمامی مطالبات خود را مطالبه کند. حقوق قانونی. کند و پرونده را با موفقیت کامل کنید.

در مورد اعاده حیثیت، شاکی یا وکیل با تقدیم شکایت به دادسرا، تقاضای تعقیب متهم را می کند و دادسرا از هتک حیثیت می خواهد که برای ارائه اظهارات و دفاع از خود در جلسه حاضر شود.

در صورت اثبات سوء نیت و غیرقانونی بودن اتهام افترا برای وی کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی و پیگیری به دادگاه کیفری ارسال می شود.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 87 تاريخ : يکشنبه 28 / 12 ساعت: 15:59


مطالبه ارش البکاره
مطالبه ارش البقره در شرایطی اتفاق می افتد که مردی با توسل به زور به دختری تجاوز می کند و باعث از بین رفتن باکرگی او می شود. طبق قوانین رابطه زن و مرد مجرد جرم بوده و رابطه نامشروع و برای هر یک صد ضربه شلاق در نظر گرفته شده است.

حال طبق قوانین، اگر مردی با زنی بدون ازدواج با او رابطه جنسی داشته باشد و زن حاضر به این کار نباشد، به دلیل عدم علاقه به رابطه، به آن زن تجاوز کرده است. به همین دلیل باید مهریه را به زن بدهد.

بر اساس ماده 9 قانون مسئولیت مدنی، اگر دختری در اثر حیله یا تهدید به خوابیدن با نامحرم رضایت دهد یا شخصی به دلیل حقارت او را مورد آزار و اذیت قرار دهد و او را مجبور به همخوابی با نامحرم کند، دختر. علاوه بر خسارت مادی می تواند مطالبه خسارت معنوی نیز داشته باشد.

مراد از مهرالمثل مهریه ای است که برای زنانی که همان زن هستند تعیین می شود. حال اگر این رابطه جنسی منجر به از دست دادن پرده بکارت دختر شود، مرد نیز باید ارش بقره را بپردازد. ارش البقره در واقع از بین رفتن باکرگی است.

آرش البقره نیز علاوه بر مهر المظل پرداخت می شود. زیرا پاره شدن باکره یا از دست دادن آن معلولیت محسوب نمی شود، اما طبق قوانین بسیاری از کشورها، اگر فردی به دلیل تجاوز جنسی، باکرگی خود را از دست بدهد، می تواند از متجاوز شکایت کند و به اشد مجازات محکوم می شود. بود.

در قوانین مجازات اسلامی علاوه بر جرایم جنسی، باکرگی در جرایم غیر جنسی مانند تصادف و غیره قابل مجازات است و ارش البقره نیز معادل مهرالمثل است و با نظر کارشناس تعیین می شود.

قوانین مربوط به ادعای ارش البقره
ارش به مبلغی اطلاق می شود که به عنوان جبران خسارت جسمی یا مالی به مصدوم پرداخت می شود و مبلغ آن مبلغ مشخصی ندارد و در واقع مهریه غیرقابل محاسبه محسوب می شود و ارش البقره یکی از این موارد است و در قانون مبلغ تاریخ دقیقی برای پرداخت آن مشخص نشده است.

اگر کسی عمداً یا سهواً باعث از بین رفتن باکرگی دختری شود (مانند تصادفات رانندگی و ...) دختر می تواند از او برای ادعای ارش البقره شکایت کند.

مدارک مورد نیاز برای ادعای آرش البکاره
مدارک اصلی برای مطالبه آرش البکاره شامل کارت ملی احراز هویت و کارت بانکی جهت پرداخت هزینه های قانونی می باشد. علاوه بر این موارد، همراه داشتن رونوشت مصدق نظریه پزشکی قانونی و رونوشت مصدق صورتجلسه تنظیمی نیز ضروری است. اما اگر هیچ یک از این دو مورد را همراه خود ندارید، می توانید از یکی از موارد زیر به عنوان جایگزین استفاده کنید:

استماع شهادت شهود و مطلعین
درخواست نظر کارشناسی
درخواست استعلام
تحقیقات محلی
قسم میخورم
شماره فایل مرجع
دلایل و مدارک دیگر
منظور از ادای سوگند این است که در جلسه رسیدگی مدعی قسم بخورد که حقیقت را کامل می گوید. نکته مهم در این زمینه این است که زن تنها در صورتی می تواند مدعی عرش البقره یا مهر المثلم باشد که مورد تجاوز به عنف تلقی شود.

حداقل مبلغ مطالبات ارش البکاره چقدر است؟
قانون مقدار معینی به عنوان ارش البقره تعیین نکرده است، اما همانطور که قبلاً توضیح داده شد، میزان ارش البقره برابر با مهریه زن است و مهریه مقدار معینی ندارد، بلکه با یک مهریه تعیین می شود. کارشناس دادگستری و با توجه به حیثیت و منزلت زن. مشخص.

تنها قاعده مهم در مورد ادعای ارش البقره این است که اگر مهر المثل از تمام مهریه زن اضافه شود، ارش بقره دیگر به اندازه مهر المثل و آن نیست. مبلغ آن معادل تمام مهریه زن خواهد بود. پس می توان گفت حداقل مبلغ ارش البقره معلوم نیست ولی سقف آن به اندازه دیه کامل زن خواهد بود.

نحوه ادعای عرش البقره و مهرالمثل
اگر زنی بدون رضایت و میل او مجبور به جماع شود، می تواند ادعای عرش البقره و مهرالمثل کند. یعنی اگر زن و مردی مدتی با هم دوست بوده و در این مدت با هم رابطه جنسی داشته باشند، در صورت رضایت زن به این عمل، با اثبات آن نمی تواند ادعای ارش البقره و مهر کند. المزل جایی خواهد رفت.

مطالبه آرش البکاره و مهرالمزله با تقدیم دادخواست شروع می شود. این دادخواست برای صدور حکم محکومیت به تخلف از پرداخت مهریه است و در ادامه تقاضای رسیدگی دادگاه به این جرم است.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 109 تاريخ : يکشنبه 28 / 12 ساعت: 15:58


وکیل همجنسگرایی
همجنس گرایی وضعیتی است که در آن افراد به جای جنس مخالف تمایل جنسی و عاطفی به همان جنس دارند. همجنس گرایی یکی از مواردی است که در شریعت اسلام به آن به شدت نگاه می شود و به همین دلیل صحبت از وکیل همجنس گرا به میان می آید.

در قوانین اسلامی مجازات همجنس گرایان شامل اعدام، سنگسار و شلاق است و به همین دلیل است که بسیاری از این افراد در ایران از تمایلات جنسی خود صحبت نمی کنند. در ادامه به بررسی همجنس گرایی و وضعیت همجنس گرایان در ایران می پردازیم.

همجنس گرایی یعنی چه؟
همانطور که گفته شد، همجنس گرایی به تمایل افراد به همجنس بودن اشاره دارد. این موضوع از دیرباز مورد بحث جوامع مختلف جهانی بوده است زیرا همجنس گرایی در بسیاری از ادیان از جمله اسلام پذیرفته نشده است.

امروزه گروه های مختلفی برای حمایت از همجنس گرایان تشکیل شده است که تلاش می کنند ثابت کنند همجنس گرایی باید به عنوان یک گرایش جنسی پذیرفته شود و قوانین سختگیرانه ای که در این زمینه وجود دارد حذف شود. در این راستا تعداد زیادی از کشورها روابط همجنس گرایان را پذیرفته اند و به این افراد اجازه ازدواج قانونی می دهند.

تا کنون همجنس گرایی به عنوان یک جرم کاملاً پذیرفته شده بود، اما در سال های اخیر بیشتر آن را یک بیماری می دانند. با این حال، بسیاری از جوامع خارجی بر این باورند که همجنس گرایی نه جرم است و نه بیماری، بلکه فقط یک گرایش جنسی است که باید در همه کشورها پذیرفته شود.

دانشمندان و روانشناسان تحقیقات زیادی انجام داده اند تا مشخص کنند که آیا همجنس گرایی باید در نهایت به عنوان یک بیماری شناخته شود یا یک گرایش جنسی طبیعی است. این تحقیقات همچنان ادامه دارد و تلاش می شود شرایط زندگی برای این افراد در کشورهای مختلف آسان شود، اما این امر همچنان در ایران زشت شناخته شده و جرم محسوب می شود.

قبلا گفته شد که همجنس گرایی در اسلام مذموم است و به هیچ وجه پذیرفته نیست و از آنجایی که قوانین ایران کاملاً با قوانین اسلامی پیوند خورده است، در قوانین ایران هم همجنس گرایی پذیرفته نیست و طبق قانون مجازات اسلامی همجنس گرایی مشمول آن است. به مجازات عمومی اعدام، سنگسار، زندان و شلاق محسوب می شود!

وضعیت همجنس گرایان در ایران بسیار مبهم است زیرا از یک سو مورد پذیرش درصد زیادی از جامعه نیستند و از سوی دیگر سردرگم هستند زیرا به طور قطع مشخص نشده است که همجنس گرایی باید پذیرفته شود یا خیر. به عنوان یک بیماری یا نه یک گرایش جنسی همین مسائل است که شرایط سختی را برای این افراد چه از نظر روحی و چه از نظر شرایط زندگی ایجاد می کند.

همجنس گرایی در ایران: مجازات همجنس گرایی در قوانین اسلامی
شاید برای شما هم سوالی پیش بیاید که قوانین ایران در مورد همجنس گرایی چیست؟ در اسلام و قوانین ایران در مورد همجنس گرایی، همجنس گرایی در مرد را لوات و همجنس گرایی در زن را مصحاق می گویند و طبق ماده 234 قانون مجازات اسلامی، حد مجاز برای موضوع در صورت احراز شرایط احسان یا احسان است. خشونت و بی میلی وجود دارد. اگر باشد اعدام و در غیر این صورت به صد ضربه شلاق محکوم می شود.

حد مجازات موضوع در هر حال اعدام است.

همچنین طبق ماده 239 قانون مجازات اسلامی، حد شکنجه برای زن معادل صد ضربه شلاق خواهد بود و در این صورت فرقی بین مضمون و مفعول نیست.

موضع کشورهای مختلف در مورد همجنس گرایی
علیرغم تلاش هایی که برای حمایت از این افراد صورت گرفته است، هنوز بسیاری از کشورها با همجنس گرایی مخالف هستند. به خصوص کشورهای اسلامی که در این زمینه از قوانین مشابه ایران پیروی می کنند. به عنوان مثال، همجنس گرایی در الجزایر تا دو سال حبس یا در لیبی به 5 سال زندان منجر می شود. در بسیاری از کشورهای دیگر مانند مصر، تونس، جیبوتی و غیره نیز مجازات حبس و حتی حبس ابد وجود دارد.

در برخی از کشورها مانند نیجریه یا زامبیا همجنس گرایی برای مردان همچنان غیرقانونی است و مجازات خواهد شد، اما همجنس گرایی بین زنان قانونی شناخته شده است!

کشورهایی هستند که همجنس گرایی را قانونی کرده اند و محدودیت های سختی را برای غیرقانونی بودن آن برداشته اند، اما ازدواج همجنس گرایان همچنان در این کشورها ممنوع است.

از سوی دیگر کشورهایی مانند بلژیک نه تنها همجنس گرایی را قانونی می دانند، بلکه به همجنس گرایان اجازه ازدواج می دهند و می توانند فرزندانی را به فرزندی قبول کنند. هلند یکی از آن کشورهایی است که هرگونه تبعیض علیه همجنس گرایان در آن رفع شده است.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 152 تاريخ : يکشنبه 28 / 12 ساعت: 15:58


دادخواست مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم

در نتیجه ارتکاب هر جرمی ممکن است خسارت مادی یا معنوی به شاکی وارد شود، لذا قانونگذار به او این حق را داده است که علاوه بر مجازات مرتکب، خساراتی که در اثر وقوع به شاکی وارد می شود. جرم نیز از مجرم است. تقاضا و دریافت کنید.

بنابراین در هنگام طرح دعوی شاکی علیه متهم، قانونگذار علاوه بر تعیین مجازات، راهی برای مطالبه و جبران خسارات ناشی از جرم برای شاکی در نظر گرفته است.

مثلاً در شکایت ناشی از ضرب و جرح، اگرچه دادگاه برای مرتکب حکم مجازات صادر می کند، اما این حق را برای پرداخت خسارات وارده به شاکی ناشی از وقوع آن جرم (مانند از کار افتادگی، هزینه های درمانی) نیز در نظر می گیرد. ، و غیره.). ...) مطالبه جبران خسارت.

برای دریافت خسارات ناشی از جرم باید مراحلی را طی کرد. مثلاً وقتی حادثه ای رخ می دهد، طبق نظریه کارشناس و تصادف، مقصر مشخص می شود، سپس با شکایت شاکی پرونده در دادسرای محل وقوع جرم تشکیل می شود.

پس از آن، دادستان یا بازپرس پرونده، شاکی را برای تعیین نوع و میزان خسارت ناشی از حوادث رانندگی به مرجع مربوطه (پزشکی قانونی) معرفی می کند.

متهم نیز به دادسرا احضار و مورد بازجویی قرار می گیرد. با قبول جرم از سوی متهم، مدارک وی از جمله پروانه و بیمه نامه تحویل دادسرا می شود.

پس از وصول اظهارات طرفین و تکمیل تحقیقات، قرار احضاریه صادر و پرونده جهت صدور رأی به دادگاه کیفری شماره 2 ارسال می شود.

دادگاه ذی ربط پس از رسیدگی به مدارک و نظرات مراجع ذیصلاح و استماع اظهارات طرفین با توجه به نوع خسارت، محکوم به پرداخت غرامت و جزای نقدی مقتضی را صادر خواهد کرد.

شاکی پس از صدور حکم مدعی است که بر اثر حادثه خسارات مادی و معنوی به وی وارد شده است و علیرغم درخواست دادگاه، محکوم به پرداخت این خسارات به متهم صادر نشده است لذا تقاضای تجدید نظر می نماید.

دادگاه تجدیدنظر پس از رسیدگی به پرونده، رأی دادگاه بدوی را تأیید و اعلام می‌دارد که شاکی باید قبل از خاتمه رسیدگی، دادخواست خود را تحت عنوان مطالبه خسارت ناشی از جرم به دادگاه بدوی تقدیم کند. میزان خسارت بر اساس نظر کارشناسان و با توجه به مدارک شاکی محاسبه می شود.

قوانین دادخواست خسارت ناشی از جرم
طبق ماده 14 الف.د. ک ـ شاکی می تواند جبران کلیه خسارات مادی و معنوی و منافع احتمالی ناشی از جرم را از دادگاه مطالبه نماید.

بر اساس تبصره 1 این ماده، اصطلاح «ضایعات معنوی» در اینجا به معنای آسیب روحی یا آسیب به حیثیت و اعتبار فردی، خانوادگی یا اجتماعی افراد است. دادگاه می تواند علاوه بر صدور قرار جبران خسارت مالی از طرق دیگری مانند الزام متخلف به عذرخواهی و درج قرار در روزنامه و امثال آن حکم به رفع ضرر نماید.

در تبصره 2 این ماده نیز در توضیح مزایای احتمالی آمده است که این مزایا مختص مواردی است که از مصادیق ضایعات است.

از دیگر قوانین و مقررات مربوط به مطالبه خسارت ناشی از جرم می توان به رأی وحدت رویه شماره 582 هیأت عمومی دیوان عالی کشور که در مورد الزام به مطالبه از طریق دادخواست و در دادگاه کیفری است، اشاره کرد. و نظریه های مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه در این دادخواست ارتباط با محل رسیدگی و انطباق با دادرسی را ذکر کرد.

مرجع رسیدگی به دادخواست خسارت ناشی از جرم
رسیدگی به دعوی خسارت ناشی از جرم یک امر حقوقی است و طبیعتاً باید در دادگاه قانونی رسیدگی شود.

اما در این مورد به عنوان استثناء و به دلیل وجود منافع، قانونگذار اجازه داده است که مطالبه خسارت ناشی از جرم در دادگاه کیفری رسیدگی کننده به جرم مطرح و مورد رسیدگی قرار گیرد.

در صورتی که خواهان پس از تقدیم دادخواست خود در دادگاه حقوقی به جنبه کیفری آن پی برد، می تواند با استرداد دعوی از دادگاه قانونی، دادخواست خود را در مراجع کیفری پیگیری کند. در غیر این صورت اگر از ابتدا برای طرح این دادخواست به دادگاه حقوقی مراجعه کند نمی تواند دادخواست خود را به دادگاه کیفری برساند.

در صورتی که دعوای خسارت ابتدا در دادگاه کیفری رسیدگی کننده به جرم مطرح شده باشد و به دلایل قانونی به تأخیر افتاده باشد، خواهان می تواند دعوی را از مراجع کیفری مسترد و برای پیگیری دعوی خود به دادگاه قانونی مراجعه کند.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 1726 تاريخ : يکشنبه 28 / 12 ساعت: 15:58


جرم قضایی ماشروم

قارچ نوعی قارچ یکی از داروهای قوی سنتی است که متاسفانه امروزه مصرف آن در بین نوجوانان و جوانان جامعه رواج یافته و طرفداران زیادی پیدا کرده است. این نوع دارو اثرات مخربی بر جسم و روان دارد.
قارچ چیست؟
قارچ نوعی قارچ و محرک قوی است که معمولا به قارچ جادویی معروف است، نام دیگر آن قارچ سیلوسایبین است که حاوی مقدار زیادی سیلوسین و سیلوسایبین توهم زا است که روانگردان محسوب می شوند.

تاریخچه قارچ
برخلاف افکار عمومی که قارچ را نوعی داروی جدید می دانند، باید گفت که سابقه مصرف آن به حدود 7000 سال می رسد.

سال ها پیش در صحرای صحرا و آمریکای جنوبی، برخی از قبایل از این نوع قارچ در مراسم معنوی و مذهبی استفاده می کردند که باعث ایجاد سرخوشی و شادی در آنها می شد.

کنوانسیون سازمان ملل متحد در سال 1971 قارچ سیلوسایبین را در فهرست مواد روانگردان گنجانده است. در بسیاری از کشورها خرید، فروش و مصرف این قارچ های روانگردان ممنوع شده است.

اعتیاد به قارچ جادویی
وابستگی به سیلوسایبین مورد بحث قرار نگرفته است، اما از آنجا که می تواند اثرات خوشایندی برای برخی افراد داشته باشد، ممکن است به صورت دوره ای استفاده شود. تاکنون گزارشی از مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد سیلوسایبین گزارش نشده است و به خودی خود ماده ای سمی و اعتیادآور محسوب نمی شود، البته ممکن است فردی که تحت تاثیر این ماده قرار گرفته دست به اقدامات خطرناکی بزند و بر اثر تصادفات آسیب ببیند.

در مواردی افراد برای اثربخشی بهتر و بیشتر، قارچ سیلوسین را با قرص ال اس دی ترکیب می کنند که به آن خاصیت توهم زایی فوق العاده ای می دهد و افراد تحت تاثیر این ماده ممکن است دست به اقدامات خطرناکی بزنند و در اثر حوادث آسیب ببینند. .

عملکرد قارچ
معمولا پس از مصرف داروی قارچ اثرات آن 30 دقیقه پس از مصرف مشخص می شود که مواد سمی و توهم زا این قارچ باعث تحریک سیستم عصبی سمپاتیک مصرف کننده می شود و این امر باعث می شود ضربان قلب و فشار خون فرد به طور عجیبی بالا برود. افزایش دادن. اگر تشنج شدید در فرد اتفاق بیفتد و مردمک چشم گشاد شود، تمام ماهیچه ها نیز منقبض می شوند و بعد دمای بدن افزایش پیدا می کند. گیجی و خواب آلودگی شدید، ضعف شدید عضلانی و حالت تهوع نیز از علائم مصرف است.

قارچ توهم زا
در مورد اثرات توهم زایی قارچ باید گفت که به انسان احساس لذت و شادی مفرط می دهد و انواع احساسات از جمله ترس و وحشت، سرخوشی، عصبی بودن و ... را به انسان دست می دهد. باعث توهمات شدید، تغییرات عاطفی و عاطفی و ترکیبی از احساسات مختلف می شود و فرد را از دنیای واقعی دور می کند. همچنین نوعی خلسه و خواب در فرد رخ می دهد که دلیل انجام کارهای خطرناک توسط مصرف کننده است.

نحوه استفاده از قارچ
قارچ مخدر به روش های مختلفی استفاده می شود.

1- نوشیدنی: دم کرده یا به دمنوش و چای اضافه می شود

2- خوراکی: خوردن تازه و خام یا خشک یا افزودن آن به انواع غذاها از جمله کیک.

4- دم کنید

5- پودر شده و به صورت کپسول قورت داده شود

خطرات استفاده از قارچ
قارچ جادویی مانند سایر مواد محرک و اعتیاد آور هر چه بیشتر استفاده شود وابستگی به آن را افزایش می دهد و چون بدن فرد به میزان مصرف قبلی قارچ عادت کرده است، برای رسیدن به حالت سرخوشی قبلی، فرد باید بیشتر مصرف کند. نسبت به دفعه قبل اثرات موقت آن معمولا بین 6 تا 12 ساعت در بدن باقی می ماند. قارچ به مرور زمان اثرات طولانی مدتی بر روی جسم و روان انسان می گذارد و باعث تغییر در شخصیت و خلق و خوی فرد می شود که گاهی باعث فراموشی می شود.

همچنین استفاده زیاد از قارچ جادویی یا مصرف همزمان آن با سایر داروها، روانگردان ها، قرص ها یا نوشیدن الکل ممکن است باعث مصرف بیش از حد و مرگ مصرف کننده شود.

پرورش قارچ های مخدر
قارچ یا قارچ جادویی نوعی قارچ وحشی قابل کشت است که معمولاً در مکزیک، آمریکای جنوبی، شمال غرب و جنوب آمریکا کشت می شود.

جرم کاشت، پرورش و تولید قارچ
قارچ به قارچ جادویی معروف است و حاوی سیلوسین است که نوعی ماده روانگردان است و طبق قانون مواد روانگردان سیلوسین در لیست اول قرار دارد و اگر فردی اقدام به ساخت این مواد کند به حساب می آید. یک جنایتکار.

لازم به ذکر است که دو فعل ساختن و تولید کردن در قانون با یکدیگر تفاوت دارند; تولید یعنی فرآوری مواد حاصل از کشت و ساخت به معنای ساخت مواد جدید با کمک مواد صنعتی و شیمیایی در آزمایشگاه است.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 7342 تاريخ : يکشنبه 28 / 12 ساعت: 15:58


تقدیم دادخواست به دیوان عدالت اداری
با توجه به وظایف و تکالیفی که قوه قضائیه در قبال شکایات و تظلمات مردم و احقاق حقوق آنان دارد، به همین منظور دیوان عدالت اداری که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می کند، نقش موثری در حفظ حقوق شهروندان ایفا می کند. .

دیوان عدالت اداری مرجع رسیدگی به شکایات و اعتراضات مردم نسبت به سازمان ها، مقررات یا مقامات دولتی است.

نحوه تقدیم دادخواست در دیوان عدالت اداری
طرح شکایت به دیوان عدالت اداری توسط خود شخص یا وکیل و نماینده قانونی یا قائم مقام وی قابل انجام است. دادخواست باید در فرم و برگه مخصوص تنظیم شود که به دو صورت قابل تنظیم است:

1- مراجعه به یکی از دفاتر پست

۲- فرم را از سامانه ابلاغ دیوان عدالت اداری دانلود کنید

برای تقدیم دادخواست در دیوان عدالت اداری در مرحله اول باید مشخصات شاکی طبق اطلاعات خواسته شده در فرم دادخواست تکمیل شود. همچنین مشخصات شاکی شامل نام، آدرس و سایر اطلاعات لازم باید در دادخواست قید شود.

نکته مهم دیگری که در دادخواست ذکر شده موضوع شکایت است که باید به طور دقیق، واضح و بدون ابهام ذکر شود. برای پیگیری بهتر شکایت حتی الامکان هر خواسته در یک دادخواست جداگانه مطرح شود و کلیه مطالبات غیر مرتبط در یک دادخواست ذکر نشود.

شرح و متن شکایت باید بر روی برگه دادخواست به صورت تایپ شده، مختصر، واضح، بدون غلط املایی و بدون خط خطی در محل مربوطه نوشته شود. در نهایت برگه باید توسط شاکی یا وکیل و نماینده وی با اثر انگشت نوشته و تکمیل امضا شود.
در صورتی که شاکی شخص حقیقی باشد ارائه مدارک هویتی اعم از شناسنامه و کارت ملی و در صورتی که شاکی شخص حقوقی باشد ارائه آگهی ثبت شرکت یا پروانه تولید معتبر و برای کسب و کار الزامی است. برای ارائه جواز کسب معتبر.

در صورتی که شاکی اسناد و مدارکی برای شکایت خود داشته باشد، تصویر این اسناد باید توسط دبیرخانه یا شعب دیوان عدالت اداری یا دفاتر اداری در مراکز استان ها یا دفاتر دادگاه های عمومی یا دفاتر اسناد رسمی تایید و صحت داشته باشد.

در صورتی که مدارک متقاضی خارج از ایران باشد، اصل گواهی در سفارت یا کنسولگری یا نمایندگی ایران انجام می شود. در صورت عدم امکان ارائه اصل سند برای تأیید شاکی، دادگاه باید دادخواست را قبول کرده و گواهی برابر اصل را از مؤسسه مربوطه درخواست کند.

در صورتی که شکایت از طرف وکیل یا نماینده و غیره باشد، ارائه مدارک اثبات سمت آن شخص مانند وکالتنامه جهت طرح شکایت الزامی است.

پس از تقدیم دادخواست و تعیین شعبه رسیدگی کننده، شماره پرونده و شماره شعبه از طریق پیامک برای شاکی ارسال می شود. رسیدگی در دادگاه به صورت غیابی انجام می شود. به همین دلیل شاکی می تواند از طریق تلفن گویا این سازمان یا سامانه ثنا موضوع را پیگیری کند.

زمان قانونی شکایت در دیوان عدالت اداری
طبق آیین دادرسی مدنی مهلت تقدیم دادخواست در خصوص آراء و تصمیمات قطعی مراجع اداری برای افرادی که در داخل کشور هستند 3 ماه از تاریخ ابلاغ رای یا تصمیم قطعی آن مرجع و 6 ماه می باشد. برای افرادی که در خارج از کشور زندگی می کنند.

مراجع ذیربط باید به همراه رای یا رای خود اعلام کنند که رای یا رای آنها در این مدت قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری است.

نحوه رسیدگی به دادخواست در دیوان عدالت اداری
آیین دادرسی در دیوان عدالت اداری شباهت زیادی به رویه دادگاه های عدالت دارد، زیرا طبق قانون دیوان عدالت اداری، آیین دادرسی در دیوان نیز مستلزم تقدیم دادخواست است.

اما تفاوت مهم رسیدگی در دادگاه با دادگاه های عمومی عدم نیاز به دعوت و حضور اصحاب دعوا در جلسه دادرسی است. اما در صورت صلاحدید دادگاه در مواردی از یکی از طرفین یا هر دو طرف برای گرفتن توضیح دعوت می کند.

شایان ذکر است شکایت از بخش خصوصی در دیوان عدالت اداری پذیرفته نمی‌شود و طرف شکایت باید واحدهای دولتی مانند وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی، شهرداری‌ها، سازمان‌های تامین اجتماعی و سازمان‌های انقلابی باشند. و نهادها به آنها.

اگر تصمیم دارید علیه یک سازمان دولتی شکایت کنید
باید بدانید که بر اساس قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری باید دادخواست شکایت و رسیدگی به پرونده را در دیوان عدالت اداری تقدیم کنید.

اما در پرونده هایی که با صدور حکم عدم صلاحیت از سایر مراجع به دیوان عدالت اداری ارجاع می شود نیازی به تقدیم دادخواست نیست.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 115 تاريخ : يکشنبه 28 / 12 ساعت: 15:57


مطالبه وجه چک سفید امضاء

امروزه چک در انواع مختلف به عنوان یک سند تجاری معتبر نقش مهم و تاثیرگذاری در روابط اقتصادی و مالی افراد دارد، باید توجه داشت که چک یکی از اسناد معتبر عادی محسوب می شود.

در رابطه با مطالبه پرداخت چک سفید امضاء لازم است ابتدا با تعریف چک سفید امضا که یکی از انواع چک است آشنا شویم.

چک سفید امضا چیست؟
چکی که فاقد مبلغ و تاریخ باشد و به امضای صاحب چک رسیده باشد، چک سفید امضا می گویند.

نکته: ممکن است در چک سفید امضا تاریخ درج شده باشد اما به هیچ عنوان مبلغ چک لحاظ نشده باشد.

مجازات و مجازات سوء استفاده از چک سفید امضا
سوء استفاده از مهر سفید و سفید امضا نوعی خاص خیانت در امانت و جنایت علیه اموال است.

طبق ماده 673 قانون مجازات اسلامی، در صورت سوء استفاده از مهر سفید یا سفید امضا به حبس از 1 تا 3 سال محکوم می شود، اما بر اساس قانون جدید مجازات حبس تعزیری به 6 سال کاهش می یابد. از ماه تا 1.5 سال حبس. کاهش یافته و طبق این قانون جزء جرایم قابل گذشت محسوب می شود.

نکته: در مقابل خیانت در امانت که باید به امانت سپرده شود، در اینجا فرقی نمی‌کند، شخصی که از مهر سفید یا سفید امضا سوء استفاده کرده است، هر قدر هم که آن را به دست آورده باشد، در هر صورت با سوء استفاده از آن، خواهد داشت. تنبیه شدن. گفته شده محکوم است.

منظور از سوء استفاده تنها سوء استفاده مالی نیست، بلکه هرگونه سوء استفاده از قبیل کسب شهرت یا ایجاد مشکل خانوادگی برای صاحب مهر یا امضا با استفاده از مهر سفید یا سفید امضا در مقاله آمده است.

نکته مهم: فقط استفاده نادرست از سفید مهر و سفید امضا مشمول این ماده (ماده 673) و سایر موارد از قبیل مفقود شدن، از بین بردن، تصرف یا استفاده از مهر سفید یا سفید امضای سپرده شده به شخص مشمول ماده 673 می باشد. قانون مجازات اسلامی مشمول ماده 674 قانون مجازات اسلامی خیانت در امانت نمی باشد که بر اساس قانون تخفیف مجازات حبس از 3 ماه تا 1.5 سال دارد.

چگونه مبلغ چک سفید امضا را مطالبه کنیم؟

لازم به ذکر است شما می توانید وجه چک سفید امضا را پس از تکمیل کلیه مندرجات آن از دو طریق اجرای ثبتی و دادگاه مطالبه نمایید.

مطالبه مبلغ چک از طریق ثبت نام
همانطور که گفته شد چک سند معتبری است که بدون مراجعه به دادگاه و داشتن حکم می توانید مبلغ چک را از اداره ثبت درخواست کنید. پس از دریافت گواهی به اداره ثبت احوال و اجرای مفاد اسناد الزامی مراجعه و دادخواست پرداخت وجه چک ارائه نماید.

توجه: برای مطالبه مبلغ چک سفید امضا از طریق اداره ثبت باید به اداره ثبت که بانک حساب صادرکننده است مراجعه کنید.

مطالبه پرداخت وجه چک از طریق دادگاه
دادگاه به دادگاه حقوقی مراجعه می کند. در صورتی که دارنده چک نتواند وجه خود را از طریق اداره ثبت دریافت کند، می تواند به دادگاه مراجعه کند. البته دارنده چک سفید می تواند به جای مراجعه به اداره ثبت، مستقیماً به دادگاه مراجعه کند.

تبصره ـ دارنده چک می تواند علاوه بر درخواست پرداخت وجه چک سفید امضاء از دادگاه نیز تقاضای تأمین خواسته و حکم به توقیف مال نماید.

دادگاه صالح برای رسیدگی به ادعای پرداخت چک
مرجع قضایی ذیصلاح برای رسیدگی به این موضوع بستگی به میزان چک دارد. چنانچه مبلغ چک سفید تا سقف 20 میلیون تومان باشد شورای حل اختلاف محل برگشت چک صالح به رسیدگی است ولی در صورتی که مبلغ چک بیش از 20 میلیون تومان باشد دادگاه صالح است. رسیدگی دادگاه حقوقی محل استرداد چک است.

مدارک مورد نیاز برای ادعای پرداخت چک سفید امضا
در صورتی که از طریق اداره ثبت اقدام کرده باشید، نیاز به گواهی عدم پرداخت چک، اصل چک، فتوکپی آن و همچنین درخواست ویژه صدور اجرائیه دارید. در صورتی که از طریق دادگاه اقدام کرده اید، باید هزینه دادرسی و فتوکپی گواهی شده چک و فتوکپی گواهی عدم پرداخت چک را به همراه مدارک شناسایی خود بپردازید.

تبصره: برای چک سفید امضا نمی توان اقدام کیفری انجام داد.

چه کسانی می توانند برای اجرای چک سفید اقدام کنند؟
1- شخصی که چک با ظهرنویسی به او منتقل شده است.

2- شخصی که چک به نام او صادر می شود.

چک سفید با امضای مسروقه
در صورتی که چک سفید امضای شما به سرقت رفته است باید به بانک مراجعه و درخواست عدم پرداخت کنید و سپس از طریق مراجع قضایی موضوع را پیگیری کنید. باید روی چک نوشته شود و این مشکل حل شده است.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 432 تاريخ : يکشنبه 28 / 12 ساعت: 15:57


اعاده دادرسی کیفری در ماده ۴۷۷
اعاده دادرسی کیفری یکی از موضوعاتی است که توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب می کند و بسیاری از افراد به دنبال استفاده از این ماده برای بازگشایی پرونده خود هستند که حکم قطعی برای آن صادر شده است، اما نکته مهمی که باید به آن توجه کافی شود این است که ماده 477 برای همه موارد و مسائل قابل استناد نیست و قابل قبول نیست.

برای استفاده از ماده 474 قانون آیین دادرسی کیفری باید بدانیم چه موضوعات و مواردی می تواند درخواست اعاده دادرسی کند؟

شرایط اعاده دادرسی کیفری چیست؟

اعاده دادرسی 474 چگونه باید تعدیل شود؟

در ادامه به تمامی سوالات پاسخ خواهیم داد تا با آگاهی و آگاهی کامل نسبت به اعاده دادرسی اقدام نمایید.

اعاده دادرسی کیفری چیست؟
اعاده دادرسی به این معناست که در امر کیفری حکم قطعی صادر شده و پس از صدور رای قطعی مجدداً رسیدگی می شود، بنابراین اعاده دادرسی از مستثنی شدن مختومه شدن پرونده است.

اعاده دادرسی به دو صورت عام و خاص است که عبارت است از اعاده دادرسی عام از طریق دیوان عالی کشور و اعاده دادرسی خاص از طریق رئیس قوه قضائیه.

تفاوت دادرسی عمومی و خاص:
1- دادرسی عمومی فقط در مورد محکومیت ها قابل اعاده می باشد و برائت نمی تواند مشمول رسیدگی عام باشد ولی محکومیت و برائت هر دو قابل رسیدگی خاص می باشد.

۲- اعاده دادرسی عمومی فقط در احکام امکان پذیر است و در مورد قرارهای صادره امکان پذیر نیست، اما اعاده دادرسی خاص هم در احکام و هم در دستورات کیفری قابل اعمال است.

3- در اعاده دادرسی عمومی پس از قبول اعاده دادرسی، پرونده به شعبه همان دادگاه صادرکننده رأی قطعی ارسال می شود، اما در اعاده دادرسی خاص پرونده به شعبه دادگاه ارسال می شود. دیوان عالی کشور که به این موضوع اختصاص دارد.

اشخاصی که حق دادرسی مجدد دارند:
بر اساس ماده ۴۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری افراد زیر می توانند تقاضای اعاده به خدمت نمایند:

1- محکوم (کسی که محکوم شده است)

۲- وکیل یا نماینده قانونی متهم

3- همسر و وراث و وصی های قانونی محکوم له در صورت فوت محکوم له.

4- دادستان کل کشور

5- دادستان مجری حکم

لازم به ذکر است که شاکی تحت هیچ شرایطی نمی تواند تقاضای اعاده دادرسی کند.

تبصره ـ علاوه بر افراد مذکور، طبق ماده 637 قانون آیین دادرسی کیفری، رئیس سازمان قضایی حق درخواست اعاده احکام قطعی دادگاه های نظامی را دارد.

ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری
طبق ماده 474 در مورد احکام قطعی دادگاهها اعاده دادرسی در موارد زیر اعم از اینکه حکم اجرا شده باشد یا خیر قابل قبول است:

1- در صورتی که عمل ارتکابی جرم نبوده یا مجازات آن بیش از مجازات مقرر در قانون باشد.

2- پس از صدور رای قطعی، اتفاق جدیدی رخ دهد یا دلایل جدیدی که بتواند مجرمیت یا بی گناهی متهم را ثابت کند.

3- برای مرتکب همان جرم حکم دیگری صادر شود.

4- رأی صادره مستند به اسناد جعلی یا شهادت کذب شهود باشد.

5- شخصی به عنوان قاتل محکوم شده و به قتل متهم می شود ولی مشخص می شود مقتول زنده است.

6- اگر چند نفر به ارتکاب جرم محکوم شده باشند ولی جرم به گونه ای باشد که بیش از یک مرتکب نداشته باشد.

7- در صورتی که یک نفر به ارتکاب جرم و شخص دیگری نیز در مراجع قضایی به ارتکاب همان جرم محکوم شود به نحوی که بی گناهی یکی از آن دو نفر از مفاد متعارض دو حکم ثابت شود. صادر شده.

مهلت ثبت نام مجدد دادرسی کیفری
برخلاف اعاده دادرسی، برای اعاده دادرسی کیفری در دیوان عالی کشور محدودیت زمانی تعیین نشده است و این اشتباهی است که بسیاری مرتکب آن می شوند.

وکیل برای جبران خسارت
توجه به این نکته ضروری است که برای تنظیم درخواست اعاده دادرسی، رعایت موازین قانونی و شرعی و با توجه به ماهیت حساس و پیچیده درخواست اعاده دادرسی الزامی است. دادرسی کیفری بهتر است برای اعاده دادرسی با وکیل مشورت کنید و ترجیحاً درخواست اعاده دادرسی 474 به گونه ای تنظیم شود که تمامی نکات لازم و مهم در آن لحاظ شده و نتیجه قابل قبولی حاصل شود و حق شما نباشد. نقض شده است.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 94 تاريخ : يکشنبه 28 / 12 ساعت: 15:57